[bcn-pm] Mac OS X

Xavier Noria fxn at hashref.com
Fri Apr 1 01:19:53 PST 2005

On Apr 1, 2005, at 10:43, Jordi Delgado wrote:

> Fa poc he adquirit un PowerBook de 12" amb Mac OS X 10.3
> Ja porta d'origen el Perl 5.8.x

Benvingut al club! :-) Heu vist per cert l'ultim article d'en Paul
Graham "Return of the Mac"?

     http://www.paulgraham.com/mac.html

> La pregunta és: Quin entorn feu servir per desenvolupar en Perl
> amb Mac OS X?

Depen. Per a coses rapides engego SubEthaEdit o TextMate (en tinc una
llicencia pero esta encara un xic verd pel meu gust).

Per a desenvolupament normal faig servir o be la versio Mac de GNU
Emacs amb CPerl (si et baixes les fonts pots passar un flag per tal que
construeixi un Emacs.app que usa Cocoa en comptes d'X11), o be Eclipse
amb EPIC, que va molt i molt be, nomes que consumeix una mica de
memoria.

Aqui tinc un screenshot de l'Emacs que vaig prendre quan vaig
aconseguir que rutlles (per cert, amb codi Ruby :-):

     http://www.hashref.com/img/emacs.png

I si vas per aqui, en aquest entrada de blog tinc com configurar-lo per
a que faci anar fonts nadives:

     http://advogato.org/person/fxn/diary.html?start=358

He de dir per aixo que Emacs al Mac, no se, com que no m'acaba
d'encaixar. El faig anar perque soc d'Emacs de sempre i hi estic fet,
pero no acaba d'encaixar massa be, no et sabria dir per que i
segurament es quelcom força subjectiu.

> A la llista de ports de CPAN recomanen tres coses de les quals només
> una (al meu parer) tenia bona pinta: una IDE anomenada Affrus.
> És "affordable" (són menys de 90 euros) però abans de gastar-me la
> pasta volia saber si algú en tenia una opinió formada...
> Evidentment, qualsevol alternativa serà ben rebuda.

A Affrus li vaig donar un cop d'ull, pero com que programo en mes
llenguatges acostumo a usar editors que en suportin mes d'un, aixi
nomes tinc un entorn de desenvolupament al cap.

-- fxn