[bcn-pm] Expressions regulars

Jordi Delgado jdelgado at lsi.upc.es
Sat Dec 13 05:18:46 CST 2003

Hola,

Jo, de moment, ajuda no puc oferir. Sens dubte utilitzare qualsevol
software que pogueu suggerir per a treballar amb regexps i l'emacs. De
moment l'entorn amb el que jugo es emacs+terminal, aixi de senzill.

Pero ja que parlem d'expressions regulars, nomes voldria dir que he
estat professor de l'assignatura LGA (Llenguatges Gramatiques i Automats)
on ensenyem expressions regulars, que tot i semblar molt diferents de les
de Perl, en essencia son el mateix. Son, de fet, la versio matematica
simplificada, amb les operacions * i + (que volen dir el mateix que en Perl,
tot i que aqui es fan servir com a superindex), i les operacions unio i
concatenacio. Perl fa util la idea utilitzant molts altres operadors.
Aixi, quan l'estudiant pregunti "I LGA per a que serveix?" (ja que es una
assignatura molt teorica) podre ser bastant contundent amb la resposta:
"Perl!!".

I es que quant mes me'l miro, mes collonut em sembla el Perl...

Salut!

Jordi