[bcn-pm] Primer pas...

Francesc Guasch frankie at etsetb.upc.es
Fri Dec 12 10:45:35 CST 2003

Jordi Delgado wrote:

> La Llama és un llibre molt senzillet, pensat (i molt ben pensat, crec)

A mi em va encantar aquest llibre, recordo que et feia crear una
sensació de complicitat entre el món Perl i l'aprenent.

> Una pregunta: No m'ha quedat clar, a partir d'haver llegit la Llama, si un
> pot escriure operadors tipus map, on reben com a parametre una funció
> (anònima o no). Imagino que si...(ja se que això està fora de l'abast
> de la Llama, però sentia curiositat).

Pots passar com a paràmetre una referència a una funció.
Si vols, pots ser anonima:

sub dobla { # funció que dobla un nº
         return 2*shift;
}

sub bar { # funció que crida a una funció que ens passen com paràmetre
         my ($func,$var) = @_;
         return &$func($var);
}

print bar(\&dobla,3),"\n"; # referència a una funció

print bar( sub { return 3*shift } , 3) ,"\n"; # ref. a una funció
                                                           anònima