[Warszawa-pm] Serwer PSGI dla Windows

Piotr Roszatycki piotr.roszatycki w gmail.com
Sob, 15 Cze 2013, 06:24:29 PDT

Na workshopie ktoś mnie się pytał, czy serwlety PSGI można uruchomić
pod Windows. Zaskakująca odpowiedź jest taka, że właściwie można, pod
warunkiem, że jest to jednowątkowy serwer Twiggy. W przypadku, gdy
serwlet zablokuje nam działanie, bo np. czeka na bazę danych, to cały
serwer się zatrzyma.

To bez sensu, bo przecież mimo że Windows nie ma funkcji fork() to
jednak ma wątki. Jednak serwera PSGI pracującego na wątkach to nie
było. Nie było, bo skodowałem https://metacpan.org/module/Thrall który
jest przerobionym Starletem tak, aby używał wątków zamiast procesów.

Czy to się komuś może przydać? Sam jestem ciekaw, bo pod Windowsem
robię cokolwiek rzadko.

--
Piotr Roszatycki