[Warszawa-pm] Spotkanie październikowe

Pią, 2 Lis 2012, 07:30:58 PDT

W dniu 31 października 2012 22:55 użytkownik Tadeusz Sośnierz
<tadeusz.sosnierz w onet.pl> napisał:
> Nawiązując do B::CC szybszego od JRuby, tu wyczytane:
> http://blogs.perl.org/users/rurban/2012/10/optimizing-compiler-benchmarks-
> part-3.html

Chodziło mi o ten kod:
https://metacpan.org/source/DEXTER/POSIX-strftime-GNU-0.0201/lib/POSIX/strftime/GNU/PP.pm

Wg mikrobenchmarka jest jakieś 10 razy wolniejszy od tego samego w C.
Głównie wynika to z faktu, że w Perlu użyłem perlowych idiomów
(regexpy, funkcje anonimowe), a kod w C korzysta z różnych
dirty-hacków, np. mnóstwo goto, dziwne wykorzystanie switch..case,
itd.

Niemniej nie udało mi się uruchomić mojego kodu z B:CC co mnie akurat
nie dziwi, gdyż od chyba 10 lat nigdy mi nie działało z nim nic
bardziej skomplikowanego od hello world :)

Przy okazji, okazuje się że strftime jest spieprzone w każdej natywnej
implementacji pod Windows i %z nie działa niezależnie od tego, czy to
jest MSWin32, interix czy nawet cygwin. Cygwin wciąż podaje mi, że
mamy strefę czasową +0200 mimo zmiany czasu z letniego na zimowy :)
Stąd, jeśli będziecie mieli nieszczęście uruchamiać coś serwerowego w
Perlu pod Windows, to polecam POSIX::strftime::GNU jako remedium na
datę w logach.

Pzdr.

--
 .''`.    Piotr Roszatycki
: :' :    mailto:Piotr.Roszatycki w gmail.com