[Warszawa-pm] Dependency Injection

Roszatycki, Piotr piotr.roszatycki w gmail.com
Sob, 8 Sty 2011, 12:45:08 PST

W dniu 5 stycznia 2011 19:44 użytkownik Zbigniew Lukasiak
<zzbbyy w gmail.com>napisał:

> Przy okazji jestem bardzo zadowolony z mojego ostatniego artykulu na
> blogu:
> http://perlalchemy.blogspot.com/2011/01/dependency-injection-or-removing.html
> .  Liczę na komentarze.

Czekaj, czekaj...

Czy to chodzi o to, aby nie tworzyć obiektów w danej klasie tylko
przekazywać je za pomocą parametru konstruktora tej klasy albo settera?
Rany... Ta prosta reguła ma swoją nazwę, dziesiątki publikacji oraz nawet
dedykowane biblioteki (
http://components.symfony-project.org/dependency-injection/)? Myślę, że
kogoś pogięło, bo to typowy przerost formy nad treścią ;)

Nota bene, w Perlu jest ciekawa tego implementacja:
http://search.cpan.org/perldoc?Bread::Board

Wydaje mi się, że całość tego tematu sprowadza się do wyboru, czy
hardkodowane parametry zapisujemy w pliku konfiguracyjnym (XML, jak to się
chyba odbywa w Java Spring), czy w natywnym języku (wszystkie obiekty
tworzone w głównej funkcji) lub też skorzystanie z jakiegoś specjalizowanego
języka (Bread::Board).

--
 .''`.    Piotr Roszatycki
: :' :    mailto:Piotr.Roszatycki w gmail.com