[Warszawa-pm] Czego nie lubimy w Perlu?

piotr pogorzelski pp w webtel.pl
Pon, 19 Lip 2010, 04:16:39 PDT

-------- Original Message  --------
Subject: Re: [Warszawa-pm] Czego nie lubimy w Perlu?
From: Piotr Roszatycki <piotr.roszatycki w gmail.com>
To: piotr pogorzelski <pp w webtel.pl>
Cc: warszawa-pm w pm.org
Date: Mon Jul 19 2010 12:02:42 GMT+0200 (CET)

> No właśnie nie bardzo, bo to nie to samo.
>
> W przypadku Package::Alias, czy też konstrukcji *Alias = \*Oryginal
> wywołując metodę dostaniesz jako pierwszy parametr nie Oryginal ale niestety
> Alias:
>
> $ perl -ale 'sub oryginal::m { print @_ }; *alias:: = \*oryginal::;
> oryginal->m(); alias->m() '
> oryginal
> alias
>
> To czym to się różni od zwykłego dziedziczenia?

niczym, pewnie modyfikuje ISA albo co.
po prostu gdzies widzialem w uzyciu to podeslalem

> oryginal
> oryginal
>
> No i właśnie coś takiego chciałbym mieć :)

ja jestem przeciwnikiem takiego rodzaju aliasow.
potem, kazdy programista zaklada wlasny, rozne aliasy
prowadza do tego samego pakietu i wez potem analizuj taki kod.

do ulatwiania zycia w tym przypadku uzywalbym
polecen edytora rozwijajacych wprowadzane skroty
lub podpowiadajacych wprowadzane wyrazy.

--
pp