[Warszawa-pm] WebNano

Zbigniew Lukasiak zzbbyy w gmail.com
Czw, 22 Kwi 2010, 03:03:18 PDT

2010/4/21 Tadeusz Sośnierz <tadzikes w gmail.com>:
> [...]

Tak dla wyjaśnienia - WebNano bazuje na PSGI (czyli jakby CGI ale
zamiast zmiennych w Env procesu sa one przesyłane zgrabną Perlowa
strukturą danych), poza tym używam tez Plack::Request.  Główna część
poza tym nie ma za dużo zależności - ale dla przetestowania jak działa
rozszerzanie tego napisalem WebNano::Controller::CRUD który używa
FormHandlera i DBIC - ale w przyszłości to będzie raczej osobna
dystrybucja.  Testy też na razie używają tych bibliotek.  Poza tym
główna część jest w Any::Moose (tak jak wiele części samego Placka) -
a więc powinno działać zarówno pod Moose jak i pod Mouse ale są pewne
dodatkowe funkcjonalności polegające na Moose.

Jeśli chodzi o PSGI i Placka - to trochę to jest skomplikowane - ale
ma taki plus, że załatwia to sprawę 'deploymentu' w różnych stylach
(CGI, mod_perl, FastCGI, Starman, HTTP::Simple itp) i nie narzuca dużo
więcej więc chyba wszystkie frameworki obecnie na to przechodzą.

Poza tym to WebNano oczywiście jest dosyć 'osobliwe' - trochę się
różni od innych frameworków - więc pewnie będzie trochę zaskoczeń -
ale inaczej przecież nie byłoby sensu pisać jeszcze jednego :)  Przede
wszystkim to całość obecnej funkcjonalności to tylko realizacja 'Chain
of Command'.

Pozdrawiam,
Zbyszek