[Warszawa-pm] Mock objekty

Czw, 23 Kwi 2009, 05:29:05 PDT

Wszystkich zainteresowanych testowaniem OO zapraszam do zapoznania się z:

* http://search.cpan.org/perldoc?Test::Mock::Class
* http://search.cpan.org/perldoc?Test::Builder::Mock::Class

Niestety, nie napotkałem żadnej literatury w języku polskim na temat
mock objektów, więc nawet nie wiem jak to prawidłowo przetłumaczyć na
j. polski. Objekty pozorne? Imitowane? Emulowane? Brzmi głupio. W
każdym bądź razie to użyteczne narzędzie pozwalające na udawanie
pewnej klasy, której działania nie jesteśmy w stanie do końca
przewidzieć. Przykładem może być obsługa bazy danych albo sieci, gdzie
coś może zupełnie od nas nie zależeć.

Jeśli komuś bariera językowa nie przeszkadza, to polecam:

* http://en.wikipedia.org/wiki/Mock_object
* http://c2.com/cgi/wiki?MockObject

Mój moduł wręcz zerżnięty jest z SimpleTest dla PHP, więc można
zapoznać się też z dokumentacją do niego:

* http://www.simpletest.org/en/mock_objects_documentation.html

Gdy użyje się Test::Unit::Lite, Test::Assert i Test::Mock::Class, to
część przykładów od SimpleTest działa niemal przepisana żywcem, poza
inną trochę składnią i API bardziej dostosowanym do Perla.

Pozdrawiam.

--
 .''`.    Piotr Roszatycki
: :' :    mailto:Piotr.Roszatycki w gmail.com