[Warszawa-pm] Witam ;)

Pią, 12 Gru 2008, 08:53:56 PST

> Tak, ale nic z tego nie jest wbudowane w jezyk ;) Taka "obiektowosc" to i w
> czystym C mozna stosowac :)
> To wszystko to moduly. Nic z tego nie jest wbudowane w .pl

A musi być wbudowane? A po co? Działa dobrze? Działa! Daje bogactwo
możliwości? Daje! Rozwija się? Burzliwie!

No to właściwie o co chodzi? Bardzo mi odpowiada to, że Perl jest na
tyle elastyczny, że można w nim zaimplementować dowolny model OO czy
paradygmat programowania w ogóle. Mogę sobie wybrać pomiędzy
interfejsami a'la Java a wielokrotnym dziedziczeniem a'la C++, albo
rolami wziętymi ze Smalltalka.

Wg mnie to wielka zaleta Perla, że pewne ogólne mechanizmy można
zaimplementować w module napisanym w Perlu, a nie w C albo C++, tak
jak podobne rzeczy dla Ruby.

> Ale tutaj to sie zle zrozumielismy. "Jezyk slabo sie chyba rozwija
> ostatnio..."
> Wszystkie przyklady ktore podales to moduly.
>
> BTW. W porownaniu do Railsow i DjAngo Catalyst chyba slabo wypada?
> Predkosc tworzenia aplikacji, pluginy, community.

Sprawa dyskusyjna. Są fani Railsów i są jego zapiekli przeciwnicy.
Jednak my tu mamy raczej pragmatyczne podejście do tego typu rzeczy, i
każdy używa tego co mu potrzeba i nikt nikogo nie ma zamiaru na siłę
do niczego przekonywać. Jednak rzucanie takich haseł, że coś jest
słabe, nie zadawszy sobie trudu sprawdzenia, jak to jest naprawdę,
jest raczej wg mnie nie na miejscu...

> No tak ;) Przeciez sa moduly :) use Moose i juz mamy OOP w Perlu ;-)

Dokładnie jak pisałem :)

--
 .''`.    Piotr Roszatycki
: :' :    mailto:Piotr.Roszatycki w gmail.com