[Vlaanderen] Hard Disks

Wendy vlaanderen.pm at wendy.org
Fri Jun 19 01:09:26 PDT 2009

Hoi,
Zeker interessant. Onderstaand wat ik meldde over Office Centre.
Prijzen zijn excl 19% BTW.   Soms is er een aanbieding met nog lagere
prijzen, zoals 65 euro, excl BTW.

http://www.officecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?Description=harde-schijven_3&CatIds=4155577,4155670,4155682&webid=5883352&affixedcode=WW
Iomega Harde schijf 1TB 3.5" Select
79,00 euro

http://www.officecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?Description=harde-schijven_3&CatIds=4155577,4155670,4155682&webid=5881710&affixedcode=WW
Western Digital Externe Harde schijf My Book2 Essential 1 TB
75,00 euro

Wij hebben een stapeltje reserve van die Iomega.  We gebruiken ze
voor van alles, maar vooral voor het maken van backups.  Als een
harddisk vol is, pakken we snel een nieuwe harddisk.  Zo kunnen we
inmiddels al jaren teruggaan voor oude versies van bestanden.  Veel
goedkoper dan allerlei dure backupsystemen.

Je kunt ze ook gebruiken voor bedrijfskritische systemen, maar ze
gaan wel eens kapot, en dat is niet zo vreemd voor die prijs.  Als je
ze gebruikt voor bedrijfskritische systemen, denk er dan aan om een
master-disk en een of meer slave-disks te gebruiken.  Zodra de master
kapot gaat, kan het systeem gebruik maken van de eerstvolgende
slave.  Voor deze prijs wordt het minder zinnig om systemen aan te
schaffen van vele duizenden euro's.  Behalve natuurlijk als de schijf
supersnel moet zijn.

Groet,
Wendy