[Vlaanderen] Nu woensdag 19 augustus is er weer een bijeenkomst van de Vlaamse Perl Mongers. Wie komt er?

Wendy vlaanderen.pm at wendy.org
Wed Aug 12 14:19:58 PDT 2009

At 10:33 PM 8/12/2009, DirkDn wrote:
>Nu woensdag 19 augustus is er weer een bijeenkomst van de Vlaamse
>Perl Mongers bij CAMOGLI. Cf.
><http://www.resto.be/ware/details.jsp?businessid=2543&lg=NL>http://www.resto.be/ware/details.jsp?businessid=2543&lg=NL
>
>Wie denkt er te komen?

Liz en ik komen zeker.  En we zullen onze Portugese t-shirts dragen
om de niet-naar-Portugal-gangers te laten zien wat ze gemist
hebben.  Oh ja, natuurlijk ook de conferentie-map (met proceedings en zo).

We hebben bij de YAPC in Lissabon een paar mooie boeken gekocht die
we zullen meenemen (dat is dus ook alweer een agendapuntje) en een
zeer interessante mooie poster (echt een mooi groot ding) met daarop
grafisch weergegeven de auteurs van Perl-modules op CPAN en de
dependencies van hun modules ten opzichte van modules van andere auteurs.

Wij nemen een beamer en een klein tafelformaat projectiescherm (en
wat kleine luidsprekertjes) mee voor de presentaties.

Dirk en ik hebben in Lissabon video's van presentaties gemaakt.  Mijn
video's zijn niet geweldig geslaagd (de personen in beeld zijn vaak
donker ten opzichte van het scherm met de presentatie en het geluid
is zacht).  Ik kan wel wat laten zien als er interesse is
(bijvoorbeeld van de presentaties over Perl 6).

Zo is er bekend gemaakt dat volgend voorjaar (!) een werkende versie
van Perl 6  ("Rakudo Star") uitgebracht zal worden.  Dat is niet Perl
6 versie 1.0 (ook niet "beta" of "0.5" of zo, maar wel een
programmeertaal waarin programma's ontwikkeld kunnen worden.  Verder
zijn er beelden van een zingende Perl-programmeur, een Perl-hacker
met utility-kilt en wellicht heeft Dirk ook beelden van een Klingon
starfleet-ensign.

Ik weet niet of het al eens duidelijk gemaakt is, maar bij Camogli
hebben we een mooie zaal tot onze beschikking.  Het vermelden meer
dan waard is het eten bij Camogli, meer dan de moeite waard van een
gewoon bezoek, nu dus met extra bonus dat je Perl-liefhebbers zult tegenkomen.

Graag tot volgende week woensdag,
groet,
Wendy