[Vlaanderen] Meeting 22/4

Wendy vlaanderen.pm at wendy.org
Thu Apr 23 04:07:59 PDT 2009

Dank aan Jurgen voor de samenvatting en de eufemistische omschrijving
van het elkaar-vinden-probleempje.

Het was een nuttige en plezante avond.  Het is te hopen dat in de
toekomst meer Perl-gebruikers aanwezig zijn, want het nuttiger is
gewoonweg echt nuttig, en dat houdt in dat een bijeenkomst van
Vlaamse Perl Mongers leerzaam is.  Leerzaam, zowel voor degene die
een presentatie geeft, want oefening baart kunst, als natuurlijk ook
voor degenen die de presentatie volgen.

Dus, volg je deze mailinglist en ben je van plan ooit eens een
bijeenkomst van de Vlaamse Perl Mongers bij te wonen, doe dat dan
zeker in de komende maanden.  Waarom speciaal nu? Omdat er nu steeds
meer structuur in de bijeenkomsten komt. Omdat er telkens minstens 1
goede presentatie gegeven wordt. Omdat er voor beginnelingen geen
drempels zijn, de niveauverschillen in de deelnemers is nog groot en
we schamen ons nergens voor, domme vragen bestaan niet, elke vraag
wordt met enthousiame beantwoord.

Wat betreft de lokatie. De voordelen zijn er zeker en die zijn tot
dusver van doorslaggevend belang geweest om naar Friends in Mechelen
te gaan: gelegen naast het treinstation van Mechelen, de ruimte is
goedkoop, er kan gegeten en gedronken worden, er is draadloos netwerk
en er is stroom.  Ook al komen we hier toch met enig plezier alweer
geruime tijd, er zijn enkele nadelen.  Het draadloos netwerk komt van
verre buren, de stroomvoorziening is niet bepaald optimaal en de
ruimte van de bijeenkomst oogt (en zit) niet bepaald professioneel.

Een andere lokatie, centraal in Vlaanderen gelegen, zou welkom zijn.
Zeker als dat op loopafstand van een treinstation is, als er internet
uit de muur of uit de lucht komt, als er op loopafstand of in-house
gegeten en gedronken kan worden, als de ruimte betaalbaar / gratis
is, als de stroomvoorziening meer is dan 1 werkend stopcontact, als
de verlichting beter is dan enkele felle tl-balken.  We hebben voor
Mechelen bijeenkomsten gehad in Leuven en Sint-Agatha-Rode
(Huldenberg) en in het verre verleden waren er in
Aarschot.  Antwerpen, Kortrijk en Maaseik zijn te ver vanuit "het
midden" of moeilijk bereikbaar.  Wat dan wel?

Mechelen en Leuven zijn goed voorzien van zalen en
treinstations.  Aarschot ook.  Via www.telenethotspot.be zijn
wifi-hotspots te vinden.  Samen moeten we toch een goede lokatie kunnen vinden!

Ik kijk nog eens de komende weken.  Jullie ook, hoop ik.
Groetjes,
Wendy