[Vlaanderen] Alternatief voor FTP op Mac indien SSH beschikbaar

Geert Theys geert at toadi.org
Sun Jan 21 13:46:53 PST 2007

Hallo,

er zijn voordelen en nadelen aan protocollen. Maar vermits FTP niet
encrypteerd gaat een download van een file sneller verlopen dan via sft
of scp. Als ik dus een grote file wil kopieren is het toch soms
interessanter om ftp te gebruiken.

FTP is zelfs sneller dan http. Hence waarom mijn debian systemen worden
geupdated via FTP.

Ik wil dus enkel benadrukken dat er toch nog een nut is voor dit
protocol.

Met vriendelijke groeten,
Geert Theys.