[Vlaanderen] Perl is dood?

Elizabeth Mattijsen liz at dijkmat.nl
Thu Dec 20 03:32:27 PST 2007

At 10:56 AM +0100 12/20/07, Geert Theys wrote:
>ik ben altijd een grote fan geweest van perl. Maar om eerlijk te
>bekennen heb ik in het laatste product dat ik ontworpen heb geen perl
>meer gebruikt. De server was geschreven in C++ (zeroc ice framework) en
>de client was webbased en is geschreven in PHP.
>
>Nu was ik even aan het surfen op het web en ik kwam volgend artikel tegen:
>http://avatraxiom.livejournal.com/58084.html
>
>Graag had ik hierover een discussie gestart....

Ik vraag me af of dat zinnig is.  Of je verdoet je tijd over de vraag
of een programmeertaal dood is aan de hand van een artikel dat voor
mij eerder aangeeft dat de schrijver zit te klagen over het feit dat
ie met een programma zit dat 10 jaar oud is, en is geschreven door
niet ervaren mensen in die tijd met de toenmalige mogelijkheden en
bugs.

Of je download de nieuwe, verbeterde Perl 5.10.0 van CPAN en je gaat
de nieuwe mogelijkheden daarvan gebruiken en wordt daar ervaren in.

Als je liever in PHP programmeert, ga je gang!  Maar over discussies
of Perl dood, dan wel levend is, heb ik gewoon geen tuits.

Liz