[Vlaanderen] Rotprogramma of rotadmin?

Stefaan Colson stefaan.colson at telenet.be
Sat Sep 30 13:20:15 PDT 2006

Geert Theys schreef:
> ... Maar Kwiki wordt geinstalleerd als een module can CPAN en zoals je weet
> is perldoc in perl je vriend. Je begint met perldoc Kwiki en okk op
> search.cpan.org kan je deze informatie lezen, alsook kan je modules vinden die
> comment spam en andere verhelpt. ...
perldoc Kwiki noch search.cpan geven bruikbare documentatie over de
configuratie van Kwiki.
Ze verwijzen wel beiden naar een site waar alle dokumentatie onder
geschreven wordt:
"http://www.kwiki.org wiki"
Wat vind je daar:
                    "The Kwiki Documentation site is under construction..."
Ik probeer enkele andere modules, Kwiki::Command.pm bijv.
                    "There are many different commands you can do with
the |kwiki| command line tool.-new"
maar welke die zijn, daar heb je het raden naar.  Ze geven welgeteld één:
                    "Create a new kwiki with the command:  kwiki -new"

Misschien kan wikipedia me verder helpen? Niet veel, maar kijk:
                    "In addition, since the Kwiki developers regard
comments as necessary only for
                      those who cannot read or write code, the Kwiki
source is more intimidating to some"

Er is dus helemaal geen dokumentatie, je moet het in de source code gaan
zoeken, maar daar staan geen comments in en bovendien is de source
geschreven "on the as-yet nonstandard Spiffy object orientation
<http://en.wikipedia.org/wiki/Object_orientation> model".  Moeilijk
leesbaar dus.

Het spijt me mensen, maar ik zie die kwiki helemaal niet meer zitten, en
bij uitbreiding het sitebeheer ook niet meer. Ik wens de volgende
kandidaat meer sukses.

S.