[Vlaanderen] Rotprogramma of rotadmin?

Stefaan Colson stefaan.colson at telenet.be
Thu Sep 28 11:58:39 PDT 2006

ecocode wrote:

>... voor mij mag een
>HTML/Perl site best ook, hoor. De wiki was in mijn ogen een
>'gemaksoplossing'. Met name zou jij niet steeds moeten aanwezig zijn om
>veranderingen of nieuwe artikels te publiceren. Het zou ook de site in
>'leven' houden, want ik denk juist dat het niet de bedoeling is dat jij
>3 avonden (en misschien nachten ?) per week aan de site moet werken !
>
>content boven design dus ...

Een wiki lijkt me ideaal voor onze groep als de onze.  Het werk wordt
verdeeld, maar vooral, het is veel meer motiverend als elk zijn bijdrage
zelf kan inladen, en dan ook onmiddellijk de resultaten ziet. En als je
's anderdaags dat ene stomme foutje opmerkt, dan kan je het er
onmiddellijk uithalen, je hoeft het niet te vragen en het duurt ook geen
week.  Neen, het idee van een wiki kunnen we beter niet opgeven.

In de mails zijn al enkele mooie wiki-sites genoemd, o.a. Birmingham2006
(ik zal hen een mailtje sturen met wat vragen, als gesuggereerd door
Wendy).  Eenvoudig maar toch mooi, en goed werkend is ook de wiki van
www.opensuse.org.  Handig ook om de site door vrijwilligers te laten
vertalen.  Maar ik ben nieuwsgierig naar een mooi voorbeeld van een
Kwiki.  Niemand heeft een link?

Mvg,
Stefaan