[Vlaanderen] Hosting

vlaanderen.pm at wendy.org vlaanderen.pm at wendy.org
Mon Sep 18 02:03:01 PDT 2006

At 07:30 18-9-2006, ecocode wrote:

 >emacswiki.org is juist het voorbeeld van een wiki in werking.

Gut...   ik kijk nog eens naar de pagina en onderaan zie ik dan
eindelijk "Edit this page" staan.  Ik liet me verleiden door
Wikipedia en de website van de Birmingham YAPC, waar die edit-link
wat opvallender in beeld staat.

Maar, bij deze: gaaf.

De layout en het design zijn puin, lekker 1994-gevoel komt weer terug
toen ik zelf nog honderden webpagina's per week maakte.  Maar mijn
eigen website is niet veel beter (eh eh), dus wie ben ik...  in ieder
geval geen grafisch vormgever.

 >emacswiki.org is gebaseerd op oddmuse wiki engine :
 >
 >http://www.oddmuse.org/cgi-bin/wiki
 >
 >oddmuse is gebaseerd op Perl :) maar dat is zeker geen verplichting
 >hoor...

OK, dat is een mooi begin.

 >als je rondwarrelt op de emacswiki of de oddmuse wiki zal je merken dat
 >iedereen zijn bijdrage mag doen. Het uitzonderlijke is dat er geen spam
 >verschijnt op allerhande pagina's...

Nog niet.

 >andere gekende wiki engines : phpwiki (mysql based) , twiki (ook php)
 >twiki is te vergelijken met oddmuse. Er komt met name geen database aan
 >te pas. De pagina's zijn individuele html files.
 >
 >--
 >Erik

Het zijn er indrukwekkend veel, de concurrenten.  Het maakt mij
weinig uit (te weinig ervaring met wiki), dus ik heb weinig zin in
een heilige oorlog (die wiki is beter dan deze, want...).  Deze
gebruikt Perl, dus dat is interessant genoeg.

Hoe zit het met de mogelijkheden voor grafische vormgeving en
layout?  Net als gewone html-pagina's natuurlijk, maar kun je
makkelijk templates definiëren?

Wendy