[Vlaanderen] Links n stuff

vlaanderen.pm at wendy.org vlaanderen.pm at wendy.org
Thu Sep 14 03:23:37 PDT 2006

At 12:12 14-9-2006, Hendrik Van Belleghem wrote:
> [...]
>laten evalueren. Perl::Critic kan je configureren om bepaalde
>policies te negeren of aan te passen! Aanrader!
>
>Perl Hacks
>(<http://www.oreilly.com/catalog/perlhks/>http://www.oreilly.com/catalog/perlhks/)
>is zeer aan te raden.. Geeft je niet zozeer tips over je perl code
>maar hoe je met perl kan werken.. debugging, user interaction,
>development tools! Een groot aantal van de hacks werden ingestuurd
>door derden. Hacks welkom voor de volgende editie!
>
>Perl Books: perl.org heeft een lijst van perl boeken

Op die site zijn ook de zes gratis boeken te vinden, waaronder
"Beginning Perl":
http://books.perl.org/onlinebooks

Ik wil ook graag Safari aanraden om je IT-boeken online te lezen.  Je
kunt een abonnement nemen en dan kun je alle boeken lezen die je maar
wilt, jaar in jaar uit.  Verschillende ingangen, zelfde inhoud,
andere doelgroepen:
http://safari.oreilly.com/  (als O'Reilly-product)
http://www.safaribooksonline.com/ (begint met veel marketing-blaat)
http://safari.informit.com/ (sneller bij de boeken zelf)
Je kunt 14 dagen een gratis proefabonnement nemen.  Het is zelfs zo
dat je gratis maanden toegang kunt krijgen bij sommige boeken van
O'Reilly en andere uitgevers.  En het zijn niet zomaar wat
uitgevers...  (bijvoorbeeld, ook Addison Wesley, Sams, Microsoft
Press, Prentice Hall en New Riders doen mee).

>Object Orientated Perl: Een van de beste OO Perl boeken. Het boek is
>ondertussen al 7 jaar oud (en ik hoop eigenlijk dat er snel een
>nieuwe editie uitkomt).

Dat zit er niet in.  Damian Conway heeft dat al erg vaak aan de
uitgever, Manning, voorgesteld, maar die stellen dat er geen markt
voor is.  Damian wil heel graag.  O'Reilly wil het wel uitgeven, maar
ach, Manning wil de rechten niet verkopen (daar brengt dus wel geld
genoeg voor op).

Manning wil voor geen van haar boeken een nieuwe editie
uitgeven.  Dus ook niet voor "Extending and embedding Perl", "Data
Munging with Perl" of "Elements of Programming with Perl".  Wel is er
onlangs een nieuw boek uitgebracht, "Minimal Perl", door de bekende
Tim Maher.  Op dit moment alleen als pdf te kopen, nog niet op papier.
http://www.manning.com/catalog/perl/

Ik heb in 2005 bij de tweede Dutch Perl Workshop een korte
presentatie gegeven, duur ongeveer een half uur.  Als we gisteren een
plekje ergens binnen hadden gehad, met een beamer, dan had ik dit wel
willen doen.  Voor hen die dat willen zien, bij deze:
http://www.wendy.org/dpw5/home.htm

Wendy