[Vlaanderen] Social report

vlaanderen.pm at wendy.org vlaanderen.pm at wendy.org
Thu Sep 14 03:11:08 PDT 2006

At 11:29 14-9-2006, Hendrik Van Belleghem wrote:
>Bedankt voor een zeer leuke avond!
>
>Buiten de pintjes (sponsored by: wendy, liz en erik), zijn er wat
>beslissingen genomen:
>Socials en Technicals worden best gehouden op een vaste dag:
>voorstel op tafel is elke 3de woensdag van de maand.

Ik stem voor.

>Niets houdt ons tegen om tussendoor eens een "emergency social" te
>houden maar volgens Wendy & Liz is er toch een bepaald stramien
>nodig om alles wat bij elkaar te houden.

Beste argument: de liefhebbers pakken dan namelijk hun agenda en
reserveren die dag elke maand in hun agenda, en doen hetzelfde als ze
de agenda voor het nieuwe jaar aanschaffen.  Perl-programmeurs zijn
toch heel vaak luie wezens (twee uur in de auto zitten ok, maar elke
maand nadenken waar nu weer heen te gaan, amaai...).

> [...]
>een soort van rotatiesysteem op te zetten.. vb: Leuven, Brussel,
>Brugge, Leuven, Brussel, Brugge.. etc (afhankelijk wat voor iedereen
>het beste past). We zijn al bij al toch vlaanderen.pm en niet
>vlaams-brabant.pm :) Misschien ook de Socials en Technicals
>afwisselen? Wat betreft ruimte voor de technicals.. Geert had al een
>voorstel. In hoeverre is het haalbaar dat we die ruimte elke 2
>maanden bezetten? Ik ga eens horen voor een zaal achter een cafe
>(maar downside is dat de kans op internet toegang klein is). Ik
>check ook eens bij mijn werkgever. Dirk ging ook eens kijken.

Gisteren was er het voorstel om de technical meetings telkens op
dezelfde plek te houden en de social meetings rond te laten reizen.

Ik doe een kleine voorspelling.  Als de plek voor de technical
meetings goed bevalt, zullen al snel stemmen opgaan om daar ook de
social meetings te houden.  Ook de Belgische mens houdt van enige
vastigheid.  Ik heb er op zich geen bezwaar tegen om elke keer op een
andere plek een social meeting te houden, dan zie ik ook wat van
België.  Ik ben er de afgelopen jaren zo vaak geweest, dat ik
verknocht geraakt ben aan onze lieve buren (slijm slijm).

>Het topic "Forum" is nog altijd niet gesloten :)
>Topic "site": wie gaat beheer doen?

Ik niet...  :-)

>Ik wil gerust regelmatig wat content samenstellen maar ik ben geen
>designer. Indien nodig vinden we wel ergens een mooie template als
>er geen kandidaten zijn?
>Topic "tutorials": Dirk sprak van zijn ervaring met de POD/Man pages
>en unpack/pack. Misschien kan je een kort overzicht geven van wat je
>met pack/unpack kan?
>Links & reviews: Er zijn wel enkele boeken die het vermelden waard
>zijn.. misschien een soort van boeken review doen + "approved by
>XXXXX" ?? Links naar online boeken?

Maar dan wel in real life, dus niet online.  Elke keer een boek
bespreken voor de groep.  Lijkt me leuk.  Helemaal als er dan twee
mensen het boek gelezen hebben en de een wat meer kritiek op het boek
heeft dan de ander.  Zo vind ik "Perl in 24 uur" een goed boek, omdat
het in heel eenvoudige bewoordingen tamelijk ver in Perl
doordringt.  Hendrik vindt de "24 uur" boeken maar zozo.  De "21
dagen" boeken zijn echter nog minder prettig, ik verzeker het je, en
het kan altijd nog erger, bijvoorbeeld de "voor Dummies" boeken.

>Bruxelles.pm: we hadden de eer om 3 leden van bruxelles.pm te
>verwelkomen op onze eerste social. ikzelf schrijf me ASAP in op de
>mailing list van brussel om ook wat info en ervaring uit te
>wisselen. Het lijkt me wel leuk om op termijn nauwer samen te werken
>met de bruxelles.pm.. en ik droom nog steeds van een eerste belgian
>perl workshop :)
>
>feedback!!
>
>Hendrik

Weet je wat er komt kijken bij een workshop?  Daar heb je echt een
stel toegewijde vrijwilligers voor nodig.  Probeer eerst maar eens
drie mensen bij elkaar te krijgen voor een brainstorm-sessie.  Ik doe
dat nu voor de vierde Dutch Perl Workshop, volgend jaar februari of
maart, in Arnhem.  Een samenvatting.

- Vrijwilligers (en meer vrijwilligers zoeken, want drie is niet
genoeg, delegeren maakt makkelijk)
- Taken verdelen en delegeren
- Datum
- Stad/dorp
- Lokatie: conferentiecentrum, jeugdherberg, bedrijf, universiteit, hogeschool
- Reserveren van lokatie, onderhandelen over alles
- Minstens 2 zalen, liefst nog een derde voor algemene zaken (oa
verzamelpunt, boeken, thee en koffie)
- Lunch, diner, koffie, thee, tussendoortjes (chocolate chip cookies)
- Tarieven: wat mag het de deelnemers gaan kosten
- Sponsoring (kosten drukken): O'Reilly, YAPC Europe Foundation, eigen bedrijf)
- Website
- Maximum aantal deelnemers
- Betalingssysteem (bijvoorbeeld ACT, via YEF)
- Overnachting voor vroege en late vogels (nacht vooraf en nacht erna)
- Beamers, projectieschermen, wifi, lan, kabels, ...
- Programma met twee tracks
- Call for papers: sprekers voor korte en lange workshops en presentaties
- Aardigheidje voor de sprekers
- Aankondiging: persbericht, mailinglists, nieuwsgroepen, sites als PerlMonks
- Proceedings op papier of alleen digitaal
- Eigen t-shirt (kleur, tekst, rare kameel)
- Administratie: aanmelding, facturen, badges, correspondentie,
wegwijsbordjes, routebeschrijving,...
- Front desk: inschrijvingsbalie, helpdesk, ...
- Social events, hackaton, BOF (Birds of a Feather, kleine groepen
die over een specifiek onderwerp om de tafel gaan zitten en iets
uitwerken), Fluxx (kaartspel), whisk(e)y-proeverij,...
- Veiling: verkoop van bijzondere items (t-shirts, boeken, tasjes,
pluche kamelen, curiosa) om de kosten van de workshop te drukken
- Thema
- Spreektaal (Nederlands, Frans, Engels)
- Niveau (beginner, gevorderd, expert)

En er is vast nog veel meer....

Of schrik ik nu mensen af?
Heb ik het al over het gevoel van trots gehad na een geslaagde workshop?

Wendy