[Vlaanderen] perl and multithreading

Elizabeth Mattijsen liz at dijkmat.nl
Fri Oct 20 02:27:27 PDT 2006

At 11:22 AM +0200 10/20/06, Jonathan Schollen wrote:
>Kennen jullie dat gevoel dat hoe meer je leert van Perl, hoe minder je er
>soms lijkt van te snappen?
>(Als dat ni zo is, dan kan ik je verzekeren dat dat ni zo leuk is ;-) ).
>
>Momenteel probeer ik multithreading uit met Perl 5.8.6.

Ik zou zeker eerst naar 5.8.8 upgraden.  En de meest recente
threads.pm van CPAN halen (threads.pm is sinds onlangs een dual-live
module en wordt regelmatig geupgrade door Jerry Hedden).

>(Liz, je had een hele goeie tutorial staan op perlmonks, thx).

Graag gedaan.

> [...]
>Win32::OLE
>
>DBI beweert thread safe te zijn, zelfs voor multithreading.
>DBD-mysql beweert thread safe te zijn als de onderliggende C bibliotheken
>thread safe zijn
>      (Ik heb geen idee hoe je dat kan controleren).
>Win23::OLE beweert multithreaded te zijn als de initializatie gebeurd is met
>de parameter
>      Win32::OLE::COINIT_MULTITHREADED (hetgeen de default instelling is,
>maar ook hier weet ik
>      niet hoe dit te controleren).
>
>Heeft er iemand nog een idee wat er fout kan zijn (of wat ik over het hoofd

Aangezien dit duidelijk op Windows gebeurt, kan ik je weinig helpen
want ik heb weinig ervaring met Perl op Windows, en dan al helemaal
weinig ervaring met threads op Windows.  Upgraden naar de latest en
greatest lijkt me een eerste goede stap.

Liz