[SP-pm] Opensips Control System

Nelson Ferraz nferraz at gmail.com
Wed Jul 22 04:46:55 PDT 2009

2009/7/22 Thiago Rondon <thiago em aware.com.br>:

> Pessoal,
>
> Estou disponibilizando um software livre que desenvolvi utilizando
> Catalyst/DBIC e RRD para o gerenciamento da plataforma OpenSips
> (http://www.opensips.org).
>
> http://opensipscs.aware.com.br/

Very nice!

E para quem, como eu, não sabe o que é OpenSips, aqui vai o resumo do site:

OpenSIPS (Open SIP Server) is a mature Open Source implementation of a
SIP server. OpenSIPS is more than a SIP proxy/router as it includes
application-level functionalities. OpenSIPS, as a SIP server, is the
core component of any SIP-based VoIP solution. With a very flexible
and customizable routing engine, OpenSIPS 'unifies voice, video, IM
and presence services in a highly efficient way, thanks to its
scalable (modular) design.

Você pode falar mais sobre isso, Thiago? Bem como sobre o software que
você desenvolveu?

[]s

Nelson