APM: Re: Fw: generovani a parsovani XML

Jenda Krynicky Jenda at Krynicky.cz
Mon Oct 20 12:59:47 CDT 2003

From: "M. Remis" <jms at ok.cz>
> 1) a osm luji se tímto drze se vet ít do Va í diskuze a p isp t se
> 'svou tro kou do ml na':
>
> p ed  asem jsem  e il obdobn  problém, kter  spo íval v tom,  e bylo
> pot eba 'odkládat' datové struktury na disk pro ev. pozd j í
> zpracování; ...

No kdyby nebylo nutne odkladat ta data do XML tak bych osobne
doporucil Storable.pm nebo FreezeThaw.pm (oboji na CPANu).

> co se t ká XML::Simple, tak si dovoluji poukázat ne n kolik men ích
> úskalí:
>
> a) implicitn  se zakódovává &<>", co  ale nesta í (viz znaky s kódem
> <32); metodu ESCAPE_VALUE je mo né sice 'p etí it' (ev. nastavit
> NOESCAPE), ale co potom p i dekódování ?!? b) znaky z horní poloviny
> tabulky se sice do v stupu ulo í, ale p i zp tném  tení XMLin
> spolehliv  !zhavaruje!;

To by se dalo napravit pridanim XML headru specifikujicim kodovani.
	<?xml version="1.0" encoding="cp1250"?>

Default je UTF8cka ale XML simple na to kasle a zadne prekodovani
nepodporuje.

> tudí  je pot eba se kompletn  postarat o
> kódování/dekódování,  ím  se elegance/snadnost pou ití XML::Simple pon
> kud vytrácí ...

XML je slusne receno totalne na [censored].

XML totiz predpoklada, ze vsechno co se do nej cpe je text a ze si
muze hrat s kodovanimi. Krom toho vsechny (AFAIK) parsery jen tak pro
srandu kralikum prekoduji to co najdou at uz to bylo v libovolnem
kodovani do UTF8cky. Coz v lepsim pripade znamena ze to clovek musi
prekodovat zpatky, v horsim ze mu to zhavaruje.

Asi by uplne nejlepsi bylo prohnat data quoted-printable kodovanim.

Koukal jsem na XML::Dumper, ktery o sobe tvrdi, ze dokaze prevest do
XML a zpatky libovolnou datovou strukturu ale taky to neni tak uplne
pravda. Sice transformuje data do UTF8cky ovsem nepodarilo se mi
najit zpusob jak mu vysvetlit, z jakeho kodovani.

Pri nacitani na to kasle uplne.

> 2) stran n jakého setkání - jsem jednozna n  pro (dovoluji si p isp t
> sv m tipem na místo, nebo  vím,  e tam !nep ekonateln ! va í: U Sádl ,
> Klimentská ulice, ev. i Vinohradská/Balbínova); zatím vím,  e se mi
> nehodí datumy 22/29/30/31.10 a 1.11.; jen m  pon kud d sí (vzhledem k
> m m nevaln m znalostem),  e by 'hlavním jazykem' m la b t angli tina

Myslim, ze U Sadilu uz jsem byl. Proc ne.
A s tou anglictinou ... to zalezi kdo prijde :-)
Ale ja bych se toho nebal.

> 3) a kdy  u  jsem se dal do rozepisování, nepoda ilo se n komu z Vás
> zprovoznit n co jako EmbededPerl/Mason  i n co obdobného v prost edí
> ActiveState Perl na Win? I p es  adu 'zaru en ch' a 'doporu en ch'
> postup  nemohu dosáhnout k  eného v sledku (a to v zásad  ani nepot
> ebuji spou t ní p es ModPerl, ale vysta il bych si s 'oby ejn m' CGI)

Lituju s tim vam nepomuzu :-(
Nikdy jsem to nepotreboval.

Jenda
===== Jenda at Krynicky.cz === http://Jenda.Krynicky.cz =====
When it comes to wine, women and song, wizards are allowed
to get drunk and croon as much as they like.
	-- Terry Pratchett in Sourcery