APM: Re: Fw: generovani a parsovani XML

M. Remis jms at ok.cz
Mon Oct 20 11:54:27 CDT 2003

... zdravím vespolek

1) a osměluji se tímto drze se vetřít do Vaší diskuze a přispět se 'svou troškou do mlýna':

před časem jsem řešil obdobný problém, který spočíval v tom, že bylo potřeba 'odkládat' datové struktury na disk pro ev. pozdější zpracování; použil jsem na to poměrně nezáludnou funkci - viz příloha; je to v podstatě asi totéž, co dělá Data::Dumper, ale základ celé věci pochází z doby, kdy jsem o vymoženostech jako je CPAN neměl ani ponětí, a měl jsem pocit, že si v Perl-u všechno člověk musí udělat sám ...

vzniklý 'výsledek' jest možno uložit do souboru a při zpětném čtení vlastně není třeba dělat vůbec nic, jenom něco jako

do('JMENO_SOUBORU');

není to sice bůhvíjak sofistikované řešení, ale možná se bude hodit alespoň jako námět/nápad; mám odzkoušeno, že lze bez problémů zpracovávat data, kdy ukládáný (tzn. 'textový') (mezi)výsledek je i několik MB; navíc na 'přijímací' straně není potřeba starat se vůbec o nic, a to ani o dekódování - viz uložení v ""; a při ukládání do XML by velikost souboru nebyla v zásadě o nic menší (ev. se dá použít i např. ZIPování, viz Archive::Zip)

co se týká XML::Simple, tak si dovoluji poukázat ne několik menších úskalí:

a) implicitně se zakódovává &<>", což ale nestačí (viz znaky s kódem <32); metodu ESCAPE_VALUE je možné sice 'přetížit' (ev. nastavit NOESCAPE), ale co potom při dekódování ?!?
b) znaky z horní poloviny tabulky se sice do výstupu uloží, ale při zpětném čtení XMLin spolehlivě !zhavaruje!; tudíž je potřeba se kompletně postarat o kódování/dekódování, čímž se elegance/snadnost použití XML::Simple poněkud vytrácí ...

2) stran nějakého setkání - jsem jednoznačně pro (dovoluji si přispět svým tipem na místo, neboť vím, že tam !nepřekonatelně! vaří: U Sádlů, Klimentská ulice, ev. i Vinohradská/Balbínova); zatím vím, že se mi nehodí datumy 22/29/30/31.10 a 1.11.; jen mě poněkud děsí (vzhledem k mým nevalným znalostem), že by 'hlavním jazykem' měla být angličtina

3) a když už jsem se dal do rozepisování, nepodařilo se někomu z Vás zprovoznit něco jako EmbededPerl/Mason či něco obdobného v prostředí ActiveState Perl na Win? I přes řadu 'zaručených' a 'doporučených' postupů nemohu dosáhnout kýženého výsledku (a to v zásadě ani nepotřebuji spouštění přes ModPerl, ale vystačil bych si s 'obyčejným' CGI) ...

M. Remiš