[Oslo.pm] Innkalling til stifting av Oslo Perl Mongers + Lightning Talks aften!

Salve J Nilsen sjn at pvv.org
Ons 18. Okt 2006 14:58:03 PDT

Hei!

Men denne meldingen ønsker jeg å invitere deg til stiftelsesmøtet for
Oslo Perl Mongers. Formålet med å gjøre dette på den formelle måten
(nå med vedtekter og sånt) er å få ordnet alt Brønnøysundregistrene
trenger for å godkjenne oss som en forening, så vi kan få opprettet en
bank-konto for overskuddet vi har igjen etter sommerens Nordic Perl
Workshop.

Samtidig kan vi få økt aktivitetsnivået litt ved å velge inn et styre
som får ansvaret for å arrangere faglige fora og andre aktiviteter som
kan styrke Perl-miljøet på østlandet.

Vi starter med et par korte foredrag ("Lightning Talks" på 5 min hver,
fritt tema! :), etterfulgt av formalitetene for stiftingen.

Møtedetaljer:

    Sted: Linpro A/S, Vitaminveien 1 A (v/Storo-krysset, se kart[1])
    Tid:  1. november 2006, kl. 18:00 og utover.

Agenda:

   0. Åpning

   1. Lightning Talks (5-minutters foredrag)
      Rune Nilsen (Tinde)
      Trym Skaar (inviso.no)
      Salve J. Nilsen (met.no)
      .... (andre som har lyst å holde et Lightning Talk?)

   2. Konstituering
         a) Valg av ordstyrer
         b) Valg av tellekorps
         c) Valg av referent
         d) Valg av protokollunderskrivere

   3. Diverse
          a) Diskusjon om vedtekter, samt evt. endringer
          b) Godkjenning av vedtekter
          c) Gjennomgang av årets aktiviteter, regnskap

   4. Valg
          a) Formann
          b) Styre og varamedlemmer
          c) Valgkomité

   5. Eventuelt

   6. Avslutning ved nyvalgt leder

Jeg har registrert tre personer som ønsker å stille til valg:

   Bjørn Ove Grødal Wærås
   Trond Michelsen
   Salve J. Nilsen

Med dette oppfordrer jeg også DEG til å nominere noen kandidater til
styret - eller evt. nominere deg selv om du har lyst til å få ting til
å skje.

Personlig kan jeg rapportere at arbeidsmengden for å holde Oslo.pm
"såvidt i live" ikke har vært spesielt stor, og med fire eller fler
styremedlemmer så er det godt sannsynlig at denne blir liten nok til at
selv de mest opptatte Perl-programmererne blant oss kan finne tid til å
bidra. :-)

Det skal velges både leder, styre, varamedlemmer og valgkomité. Eneste
måten å sikre et levende fagmiljø i Oslo og omegn er ved å DELTA.
Alt arbeidet i Oslo.pm er gjort på dugnad, og dette er din sjanse til å
sørge for at vi fortsatt kan ha en forening. (Alternativet er
selvfølgelig å legge ned det vi har bygget opp til nå, ta penga selv og
heller oppfordre folk om å lære seg Befunge eller INTERCAL :)

Forslag for foreningens vedtekter er vedlagt.

Håper du kommer på stiftelsesmøtet! :)

mvh,

- Salve J. Nilsen (selvutnevnt primus motor frem til 1. november)

Linker:

[1] http://kart.gulesider.no/kart/map.c?id=a_1250847

--
#!/usr/bin/perl
sub AUTOLOAD{$AUTOLOAD=~/.*::(\d+)/;seek(DATA,$1,0);print#  Salve Joshua Nilsen