[Oslo-aktive] Florø og Svanøy

Kjetil Kjernsmo kjetil at kjernsmo.net
Man 9. Jan 2012 04:54:40 PST

Hei igjen!

Da er vi framme ved mitt favorittopplegg så langt, og det er å hoste
hackathonen ute i havgapet ved Florø. Det kuleste hadde vært å fly folk med
ATR-42-en til Danish Air Transport fra Frankfurt, men folk kan også
befordres med fly eller båt fra Bergen eller Oslo, så det avhenger ikke av
det.

I Florø kan vi ha det på et vanlig konferansehotell, nemlig Comfort Hotell
Florø for omkring 900 kr/dagen/snute:
http://www.choicehotels.no/comfort/no/floro-hotel-comfort-no110-no
Eller vi kan gå for noe mer eksotisk, nemlig Svanøy Hovedgård:
http://svanoy.com/no/innhold/hovedgaarden.html
Jeg har fått et tilbud derfra, se under. Hvis vi blir noen dager, blir det
ganske grei pris. Ut dit kommer vi med rutebåt, men det finnes også
muligheter for noen heftige sjøturer:
http://www.kystrafting.no/
Det ser ut til å være nok å finne på ute på Svanøy med natur, fisketur,
hjortesafari (ikke helt elg, men nesten), og historie. Eirik Blodøks ble
født der ute (som forøvrig var svoger med Harald Blåtann såvidt jeg har
skjønt), men tok over etter Torfinn Skallekløyver ute på Orknøyene. Jepp,
bra navn på den tiden!

Tregrensa er nede på 500 moh der borte, så det er mye fjell. Hvis vi ønsker
å eksponere gjestene våre for grusomme mengder høydemetre er ikke
Ålfotbreen langt unna, og det er også med båt mulig å komme seg inn
Førdefjorden, en tur som er klart underappreciated. Sognefjorden er litt
sør for Florø og Nordfjord litt nord for.

Det nærmeste jeg har vært til Florø er Førde, så jeg vil selv synes at dette
er veldig spennende. Jeg har et par forespørsler til ute (f.eks. Turtagrø
med båttur til Sogndal), men jeg synes dette virker som veldig kult.

Se under min .sig for tilbud fra Svanøy.

Kjetil
--
Kjetil Kjernsmo
PhD Research Fellow, University of Oslo, Norway

---------------------------------
Takk for forespørsel og intressen dere har for og komme til Svanøy Hovedgård
svanøy hovedgård har tilgang til et stort møterom plass til ca 60 pers og på
Hjortesenteret 2 store møterom med plass til over 50 i begge.
På gården er det mange stuer som kan brukes til grupperom
Når det gjelder overnatting og mat er ikke Svanøy hovedgård noe lav pris
segment men jeg skal prøve og gi deg en rimelig pris.

Overnatting
1.døgn                   kr.1000.- pr.pers
2.døgn                   kr.  600.- pr.pers
3.døgn og videre   kr. 500.- pr.pers

Mat.
Frokost,lunsj,kaffemat og middag  pris pr.pers pr.dag   kr. 525.-
dette vil være velsmakende og god mat men ikke på det nivået vi lager
vanligvis.ønsker dere og ha en skikkelig festmiddag er det selvfølgelig
mulig.
når det gjelder båttransport går det rutebåt 5 ganger daglig ellers er det
mulig og bestille egen skyss.

Vi arrangerer også fisketurer,fjellturer omvisning/foring av
hjort,aktiviteter i villmarksleir.

Ser dette intressant ut kan jeg garantere dere uforglemmelige dager på
Svanøy

Med Hilsen
Bistro To Kokker
Svanøy hovedgård