[Oslo-aktive] Nordic Perl Worskop i Oslo 2006?

Salve J Nilsen sjn at pvv.org
Ons 28. Sep 2005 08:19:09 PDT

Hei!

I YAPC i Braga hadde vi en liten "Nordic BOF" (takk til jonasbn og våre
andre Danske venner for å arrangere det!), der vi prøvde å finne ut om
det skulle bli noe av Nordic Perl Workshop i Stockholm i år (det blir
det! se [1]) og om Oslo.pm hadde lyst til å arrangere NPW i 2006.

Det var litt mumling ("klarer vi å få til det da?") og klaging ("jammen
vi klarer jo knapt å arrangere faglig stoff på medlemsmøtene våre, så
hvordan skal vi klare to dager med workshop?") hovedsakelig fra
skeptikeren Salve, men vi ble vel enige om å gjøre et forsøk. :-)

Vi har allerede begynt å kverulere om dato og språk, og lagt ut noen
følere om hvor vi kan trekke inn ressurser og hjelp.

Status til nå (så langt jeg har fått med meg) er:

  * Dato for Perl-verkstedet er to dager i løpet av 15-18 juni 2006.
    Alternativene 15. og 16., 16. og 17. eller i helgen 17. og 18. NUUG
    skal arrangere sommerfesten sin på kvelden torsdag 15. juni, og det
    synes jeg er god nok grunn til å arrangere konferansen den 15. og 16.
    juni.

  * Petter Reinholdsen i NUUG har sagt han stiller opp som kontaktperson
    på UiO for at vi skal få mulighet til å låne forelesningssaler der
    i to dager.

  * Tilsvarende, så har jeg kontaktet Hårek Haugerud (han som underviser
    i Perl på sysadmin-kurset på HiO), og han virker positiv til tanken
    om et NPW i Oslo. Det er til og med mulig han dukker opp på
    medlemsmøtet neste uke for å informere seg.

  * Både OnSite Solutions og Webhuset har sagt seg villig til å stille
    opp med ressurser, og nå får de faktisk sjansen til det! :)

  * En wiki for konferansen er allerede kulissene. Mere info kommer når
    den er oppe og kjører.

  * Følgende personer har sagt seg villig til å bidra aktivt med å få
    ting til å skje:

    - Lars Haugseth
    - Dagfinn Ilmari Mannsåker
    - Trond Michelsen
    - Rune Nilsen
    - Salve J. Nilsen
    - Marcus Ramberg
    - Geir Aalberg
    - (Jeg tror jeg har glemt noen! Hvem?)

Hvis du vil hjelpe til, kom innom på onsdag.

Tema for konferansen er ikke blitt avgjort (det er kanskje ikke nødvendig
med et heller), men jeg har noen tanker og om noen av dere også har det,
så kom gjerne innom Oslo.pm-møtet neste uke.

Foreløpig plan er å sende ut en "Call for Papers" i slutten av oktober
(så vi ikke konkurrerer med NPW-arbeidet til svenskene), fastsette dato
for konferansen innen da, og etterhvert å begynne å se etter sponsorer
og andre bidragsytere. Dessuten kunne det vært kult å få med noen Perl
"kjendiser" når vi skal annonsere konferansen i datapressen, så det
hadde sikkert lurt å komme igang med det også (forslag, anyone? :).

Helt til slutt foreslår jeg at _avgjørelsene_ for konferansen gjøres
på Oslo.pm-møtene hver måned - så hvis du vil være med og bestemme,
møt opp!

Men frem til da kan jo vi diskutere. Innspill? :)

- Salve

[1] http://www.perlworkshop.dk/2005/

--
#!/usr/bin/perl
sub AUTOLOAD{$AUTOLOAD=~/.*::(\d+)/;seek(DATA,$1,0);print#  Salve Joshua Nilsen