Re: [Oslo-aktive] [Oslo.pm] digi.no: "Trangt nåløye for Perl-utviklere"

Tarjei Vassbotn tarjei at onsite.no
Tor 14. Jul 2005 06:36:53 PDT

Salve J Nilsen wrote:
> Suddenly, Tarjei Vassbotn uttered:
>
> Tja... Noen av oss har synes det var synd at Scandinavian Perl Workshop i
> Stockholm ikke ser ut til å bli noe av. Kanskje vi kan klare å få til noe
> i Oslo i stedet?

Vi kan være med på dette. Tid er en knapphetsressurs for vårt
vedkommende, men sponsing og evt. andre bidrag er mulig.

> Hvor mange som vil møte opp er svært vanskelig å si. Typisk oppmøte på
> fagkveldene til Oslo.pm har vært 5-15 personer, men vi har jo ikke hatt
> noen kjendiser på besøk enda, så hvor mange som vil dukke opp på et større
> arrangement er ikke lett å si.
>
> Jeg husker NUUG arrangerte noen Perl-kurs en del år tilbake (Gisle Aas og
> Dag Asheim foreleste), og der dukket det opp en del. Over 50 tror jeg?

Med litt medieomtale pluss postinger på aktuelle lister/newsgroups burde
det være mulig å oppnå en slik størrelsesorden. Det som er fint da er
muligheten for andre aktiviteter (diskusjoner/debatter, lightningtalks osv.)

> Det er mange andre interessante folk å fly inn. Hvis du tenker seriøst å
> sponse et besøk av noen fra utlandet, foreslår jeg at du ser på hva slags
> Perl-produkter (moduler, rammeverk, osv.) dere bruker eller planlegger å
> bruke internt i firmaet hos dere, og så inviterer hovedutvikleren til å
> komme til Norge. Gjør du det, kan du kjapt få mye mere ut av besøket enn
> bare noen kloke ord en onsdagskveld. :-)

Det må vel uansett bli opp til Perl-communitien i Norge og avgjøre hvem
som bør inviteres. En ting er hva man kan lære av forelesere, en annen
ting er hva man kan få ut av det rent motivasjonsmessig (noe nevnte
speakers IMHO er veldig flinke til). Følelsen av å bare ville stikke
hjem og programmere etter et foredrag er ganske herlig ;D

(Ifht. Larry så ville det kanskje være noe som kunne dra litt
oppmerksomhet mot opplegget og bidra med en viss pressedekning, og vi
som selskap er veldig lystne på at "norsk IT-bransje" får øynene opp for
Perl (igjen)).

Uansett: Vi er interesserte i å være med å sponse et slikt opplegg. Jeg
håper og tror at andre selskap som bruker Perl m/tilbehør også kan være
med, slik at vi kunne gjøre noe ordentlig noe.
Størrelsesorden må jeg komme tilbake til, siden jeg ikke har den
fjerneste anelse hva et slikt arrangement vil koste. Om noen har det
(anelse) så si fra.

- Tarjei