Raportti tapaamisesta 14.3

Sami Itkonen si at iki.fi
Sat Mar 18 15:22:11 CST 2000

[Sähköpostilistasta: näyttää siltä, että tilaajalista ei ole päivittynyt
 www-sivujen mukaan - tilaajalistaa on nyt manuaalisesti editoitu. Jos
 joku tämän viestin vastaanottajista on sitä mieltä, että on saanut
 viestin turhaan, voi siitä minulle ilmoittaa, jolloin voin osoitteen
 poistaa tilaajien joukosta]

Tapaamisen osanotto oli runsasta ;) ja keskusteluakin saatiin aikaiseksi.

Yhdistyksen toimintaideoita on mietitty jo ensimmäisestä, Jarkon
järjestämästä tapaamisesta lähtien, mutta kovin paljoa ei ole tullut
tehtyä. Ongelmana tuntuu - edelleen - olevan selkeän päämäärän
puuttuminen.

Kohderyhmäkään ei ole selvä. Kerho on profiloitunut selkeästi
ammattilaisten asuttamaksi, mutta vähäisemmin taidoin varustetut
perl-harrastajat olisivat tervetulleita. Juuri viimeksimainitut
eivät ole uskaltaneet yhdistystä lähestyä. Kun toimintaakaan ei
ihmeemmin ole ollut, ovat entisetkin jäsenet passivoituneet.

Tämä mielessä pitäen tarkoituksena olisi siis, että yhdistys voisi
tarjota jotain mielekästä sekä ammattilaisille että muuten vain
perlistä kiinnostuneille.

Eräs tapa yrittää tarjota molemmille jotain ovat erilaiset esitykset
ja luennot. Näitä voisi alkuvaiheessa esittää jäsentilaisuuksissa -
esim. jäsenet voisivat kertoa, miten he ovat perliä käyttäneet. Samaten
vierailijaesityksiä voisi pitää - minä ainakin olen siitä aika varma,
että saisin jonkun luennoimaan siitä, miten perliä käytetään CERNin
dokumenttienhallintajärjestelmässä.

Olisikin kiva tietää, miten moni nykyisestä jäsenistöstä olisi valmis
järjestämään esityksiä/luentoja oman perl-asiantuntemuksensa pohjalta ?

Kun saadaan ensin jotain tarjottua jäsenille, niin voidaan profiilia
nostaa ja luennoida ulkopuolisille tahoillekin. Yhteistyö muiden yhdistysten
kanssa voisi myös olla hyvä idea - harkittavia kumppaneita olisivat mm. FUUG
ja Lauri Laitisen ehdottama PCUK.

Julkisuuspuolesta sen verran, että WWW-sivut päätettiin uudistaa
selkeämmiksi ja saattaa ajan tasalle.

--
Email: si at iki.fi, WWW: <URL:http://www.iki.fi/si/>