Konsultointia?

Tuomas J. Lukka lukka at fas.harvard.edu
Wed Mar 31 00:26:59 CST 1999

> Siispä kaksi vaihtoehtoa: otan sen (sanotaan) 300 mk palkkana, jolloin
> menee 46 % veroa suoraan ja se siitä tai panen sen toiminimelle, jolloin
> saan koko rahan käteen ja voin sillä ostaa vaikka laitteita mutta sitten
> täytyy se verotus hoitaa myöhemmin. No, lopulta verotus kai hoitaa niin,
> että se on se ja sama miten sen rahan otan.

Ei, itse asiassa - jos sillä ostaa työhön liittyviä laitteita,
ei pitäisi mennä tuloveroa, ja kaikkihan me pidämme nopeista koneista ;)

Hmmm... homma menisi varmaan eteenpäin niin, että joku ottaa
tehtäväkseen ottaa oikeasti selvää, mitä maksaisi laki/talousapu ym,
millaisen firman voisi perustaa ja mistä saisi hommia ja tekisi
sitten muille kiinnostuneille selonteon, eli oikean ehdotuksen
jossa olisi pari vaihtoehtoa mitä voitaisiin panna pystyyn.

Itse voin yrittää, tosin vasta sitten kun palaan Suomeen pysyvästi - jos
joku muu haluaa, ihan vapaasti (en ole hirveän innostunut käytännön
järjestelyistä mutta joskus niitäkin on pakko tehdä)..

	Tuomas