Konsultointia?

Tuomas J. Lukka lukka at fas.harvard.edu
Mon Mar 29 14:59:56 CST 1999

On Tue, 30 Mar 1999, Ari Jolma wrote:

> Olen kiinnostunut mutta mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Riippuu siitä mitä sen halutaan tarkoittavan - en minäkään ole
vielä varma.

> mainehan tulee referensseistä, ihmisistä ja heidän
> taustaorganisaatioistaan -- eli kuinka esim. hoidetaan, että jos minä
> mokaan kehyksen nimissä, niin se ei pilaa koko hommaa :-) ?

Siten ettei mokata. Esim. niin, että jos ongelmia tulee niin muut
tulevat apuun jotta homma saadaan hoidettua (ja ottavat luonnollisesti
osansa).

> firmojahan on muttei mulla :) valmiin firman kautta voisi olla helpompaa
> lähteä käytännössä liikkeelle

Joo, mistäs sellainen löydetään?

> Meikäläisen (Perl) osaaminen on lähinnä sovellusosaamista - esim.
> käyttöjärjestelmäpuolelta (vaikkapa tyyliin "miksi mod_perl ei nyt toimi
> tässä meidän windows-serverissä?") mulla on kokemuksia vain Linuxista enkä
> osaa niistä oikein luvata mitään.

Perl-tuki on erikseen, uskoisin sovellusohjelmoinnin olevan alkuun
paras alue.

> Hommia olen tähän asti tehnyt meidän labran (TKK, Vesitalous ja vesirakennus)
> kautta mutta kyllähän se on monesti pelkkä julkisivu ja hallintokoneisto (joka
> vie jotain 25 % rahasta ja asettaa joitain rajoituksia).

Joo, firmalla voisi yrittää mainostaa osaamista kunnolla ja saada
hyviä diilejä ulkomailta.

	Tuomas