Konsultointia?

Ari Jolma ajolma at ahti.hut.fi
Tue Mar 30 00:49:03 CST 1999

At 13:08 29.3.1999 -0500, Tuomas J. Lukka wrote:
>Olisiko kukaan muu kiinnostunut pistämään pystyyn jotakin sopivaa
>kautta Perl-konsultointitoimintaa sekä suomalaisille että ulkolaisille
>firmoille?

Olen kiinnostunut mutta mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

>Esim. jenkeissä työntekijöistä on pulaa ja netin välityksellä
>voisi hyvinkin saada sopimuksia aikaiseksi. Parasta olisi, jos saisi
>aikaan jonkinlaisen kehyksen jolla olisi riittävästi mainetta jotta

mainehan tulee referensseistä, ihmisistä ja heidän
taustaorganisaatioistaan -- eli kuinka esim. hoidetaan, että jos minä
mokaan kehyksen nimissä, niin se ei pilaa koko hommaa :-) ?

>töitä tulisi ja jossa ihmiset itse päättäisivät mitä kauppoja
>haluaisivat tehdä jne. Firma hoitaisi paperityöt ja ottaisi niihin
>siivun tuloista. Vai onko tällainen jo olemassa?

firmojahan on muttei mulla :) valmiin firman kautta voisi olla helpompaa
lähteä käytännössä liikkeelle

Meikäläisen (Perl) osaaminen on lähinnä sovellusosaamista - esim.
käyttöjärjestelmäpuolelta (vaikkapa tyyliin "miksi mod_perl ei nyt toimi
tässä meidän windows-serverissä?") mulla on kokemuksia vain Linuxista enkä
osaa niistä oikein luvata mitään.

Hommia olen tähän asti tehnyt meidän labran (TKK, Vesitalous ja vesirakennus)
kautta mutta kyllähän se on monesti pelkkä julkisivu ja hallintokoneisto (joka
vie jotain 25 % rahasta ja asettaa joitain rajoituksia).

Ari