[Groningen-pm] Onze laatste 'Docker' meeting

Hermen Lesscher hermen at lesscher.org
Tue Oct 14 23:16:22 PDT 2014

Hallo,

Her is ten eerste de link met info over het uitrollen van een Dancer app
op Docker: http://robn.io/docker-perl/

Verder ga ik wat meer in de docs duikden (http://docs.docker.com, met
name http://docs.docker.com/introduction/understanding-docker/ is een
must read (verschil images/containers/registries).

Ik ga ook zelf en registry opzetten, om mijn private docker images neer
te zetten.

Ik gebruik ook de public Docker hub (http://hub.docker.com), en zal daar
de image van gister neerzetten:

hermenlesscher/groningenpm

[Opnieuw gegenereerd from start, op een VPS: 7min30sec, viel mee]

Dan kun je (in theorie):
"docker run --name=gronpm -it --rm -p 3000:3000 -v /opt:/opt
hermenlesscher/groningenpm"

doen, en hj zou moeten draaien ( je moet wel even een /opt/gp.txt file aanmaken.).

Groetjes, Hermen

--
"I urge you to please notice when you are happy, and exclaim or murmur
or think at some point, 'If this isn't nice, I don't know what is.'"