[Groningen-pm] Meeting

Paul van der Vlis paul at vandervlis.nl
Thu Dec 11 08:11:42 PST 2014

Hoi Hermen en anderen,

Ik stel voor dat we de komende tijd op verschillende plekken gaan
afspreken. Misschien weer eens bij Warpnet als dat kan, of bij Hotels,
of bij SCN, of bij jou. Dat soort bijeenkomsten werden in het verleden
beter bezocht dan gemiddeld, omdat je dan ook een bedrijf ziet.

Het kan overigens ook bij mij thuis, ik woon redelijk centraal in
Groningen. Je kunt hier redelijk parkeren, het is wat klein maar het
lijkt me kunnen.
http://www.openstreetmap.org/?mlat=53.22247&mlon=6.54887&zoom=16#map=13/53.2224/6.5488

Ik zou ook uit kunnen kijken naar b.v. een rustig cafe met wifi.

Hier om de hoek zit ook een buurtcentrum waar je altijd een ruimte kon
huren voor 15 euro per avond.

Overigens zit de Linux werkgroep met hetzelfde probleem. We hebben het
een tijdje in de "kroeg van Klaas" geprobeerd, maar ze vinden de omzet
te laag. Verder waren ze een paar keer nog niet open om 8 uur.

Het lijkt me ook wel goed eens te praten met wat mensen die de laatste
tijd weinig meer komen. Misschien kunnen ze beter op een ander moment,
of hebben ze andere suggesties.

Voor wat betreft onderwerpen zou ik het dus prettig vinden het meer over
systeembeheer te hebben. Als er interesse is wil ik ook wel eens wat
voorbereiden. Ik ben bijvoorbeeld op het moment bezig met IPv6 voor
virtuele machines, en de problemen die een portscan op zo'n subnet kan
geven.

Groet,
Paul.

http://www.vandervlis.nl