[Groningen-pm] bijeenkomst 21 januari: visuatisaties etc?

Paul van der Vlis paul at vandervlis.nl
Mon Jan 11 02:54:57 PST 2010

Piet Plomp schreef:
> Hoi allemaal
>
> [English text below]
> Donderdag 21 januari is weer de 3e donderdag van de maand:
> tijd voor een Perl Mongers bijeenkomst.
>
> De Hands-on van November is me eigenlijk heel goed bevallen.
> Vandaar het voorstel voor een nieuwe Hands-on: grafische weergaves en
> visualisaties. Het presenteren van grafische schermpjes en het maken van
> plaatjes die met andere programma's kunnen worden weergegeven.
>
> Ik denk aan:
> - Perl/Tk
> - Cairo (vervanger van GD)
> - GraphViz
> [...]

Onder Debian Lenny kun je wxWidgets met Perl aan de praat krijgen met
door mij gebackporte packages. Ik heb aan de sources niets veranderd, ze
alleen gebuild onder Lenny.

Eerst deze packages installeren (misschien is niet alles persee nodig):
libwxgtk2.8-dev libwxgtk2.8-dev libmodule-pluggable-perl
libcarp-assert-perl perlapi-5.10.0 libgcc1 libstdc++6 libwxbase2.8-0
libwxgtk2.8-0 libfile-homedir-perl

Dan deze packages downloaden en installeren met dpkg:
# voor i386:
http://www.vandervlis.nl/libwx-perl/libalien-wxwidgets-perl_0.44+dfsg-1_i386.deb
http://www.vandervlis.nl/libwx-perl/libwx-perl_0.84-1~bpo50+1_i386.deb
# voor amd64:
http://www.vandervlis.nl/libwx-perl/libalien-wxwidgets-perl_0.44+dfsg-1_amd64.deb
http://www.vandervlis.nl/libwx-perl/libwx-perl_0.84-1~bpo50+1_amd64.deb

In Squeeze is sinds kort alles wat je nodig hebt al aanwezig.
In Ubuntu al wat langer (in Ubuntu LTS niet).
apt-pinning is geen goed idee, als ik me goed herrinner wil hij dan Perl
updaten.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--