[Groningen-pm] help: protocol version check

Piet Plomp pietplomp at xs4all.nl
Sat Mar 15 04:21:18 PDT 2008

Hoi mensen,

Ik heb een Perl module die een bepaalde protocol versie implementeert.
Weet iemand een (in Perl "ingebouwde") manier om de protocol versie te
checken?

Ik weet dat je een versie aan een module kunt meegeven met de
voorgedefinieerde variabele VERSION en daarvan gebruik kunt maken door de
geerfde method VERSION aan te roepen met de minimaal benodigde versie.

Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil een bepaald protocol definieren dat
onafhankelijk is van de versie van de module. Ik heb het wel eens ergens
gezien maar heb geen idee meer waar.

Wie heeft er een idee?

Groetjes en bedankt,

Piet