[Groningen-pm] Volgende bijeenkomst

Arnoud Warmerdam aw at warpnet.nl
Fri Jan 11 07:30:41 PST 2008

Hoi iedereen,

Ik ben er volgende keer wegens andere verplichtingen helaas niet bij ... :-(

Herman van Rink wrote:

> Helemaal mee eens. Aan de meeuwerderweg schijnt een goeie te zitten (
> helaas nog geen persoonlijke ervaring ).

Ik heb er wel eens gegeten, was toen prima en zeer betaalbaar. Wel vrij
druk. De pizzeria die ik bedoel zit aan de centrum-kant van de
Meeuwerderweg, vanaf daar is het nog een stukje lopen naar de Euroborg.
Misschien zit er tegenwoordig wel eentje dichterbij, maar die ken ik dan
niet.

> De meeuwerderweg heeft waarschijnlijk wel parkeermeters, maarja...

Wat betreft Euroborg parkeren: als je bij het naar binnen rijden even de
Jumbo binnenhopt en voor 10 euro boodschappen doet, krijg je een gratis
uitrijkaart. Daarmee bespaar je 1,20 euro per uur.

> Dat lijkt mij ook een mooi onderwerp waar je alle kanten mee op kunt.

Modules als Getopt::Long zijn geweldige time-savers. Niet alleen ben je
sneller klaar dan wanneer je je eigen argument parsing doet, maar
toekomstige uitbreidingen zijn ook gemakkelijker etc. De Perl Mongers
bijeenkomsten zijn ideaal voor het leren gebruiken van dit soort tools.

Wel kan ik me herinneren dat Johan al een keer uitgebreid het gebruik
van Getopt::Long heeft gedemonstreerd.

Piet Plomp wrote:
> De discussie moet dan niet hier op de mailinglijst gevoerd worden,
> want dan moeten we voor de bijeenkomst wat anders verzinnen...

Hmm ... ik vind een rijke discussie op een mailinglist altijd positief.
Niet alleen kan iedereen het volgen (ook als je niet bij de bijeenkomst
kunt komen), maar je hebt de boel gelijk in digitale vorm beschikbaar
zodat je dingen na kunt zoeken. Ook denk ik dat interessante discussies
ertoe kunnen leiden dat Perl programmeurs sneller verleid worden om een
keer langs te komen op een bijeenkomst. Vraag is alleen op deze lijst
geschikt voor dergelijke discussies, of dat een aparte, inhoudelijke
lijst nuttiger is.

En ik denk niet dat je bang moet zijn om te weinig stof te hebben,
desnoods hack je met z'n allen een leuk script in elkaar, vergelijkbaar
met de ongein die de Londonse Perl Mongers zo af en toe produceren ... ;-)

Groeten,

Arnoud