[Groningen-pm] Donderdag a.s.

Johan Vromans jvromans at squirrel.nl
Tue May 9 02:07:49 PDT 2006

Beste allemaal,

Ik had beloofd om donderdag a.s. het tweede deel van de serie praatjes
over Perl, over hashes, te geven maar door tijdgebrek kom ik daar niet
aan toe. Daarom in plaats daarvan een verhaaltje over Data::Report:

  Veel applicaties maken overzichten in de overbekende
  pagina/kolom-stijl. Perl beschikt over een eigen mechanisme om dit
  te doen: de zg. formats. Echter, dit mechanisme kent ook zijn
  beperkingen, en het is verre van ultiem. Kleine wijzingen in het
  opmaakformaat halen alles weer overhoop, en migratie naar andere
  uitvoervormen, zoals HTML en XML, is onmogelijk.

  Data::Report is een Perl module die aan al deze problemen en
  tekortkomingen tegemoet komt. Met deze module kan elk Perl
  programma nette, kolom-georienteerde overzichten aanmaken, en deze
  naar wens uitvoeren als tekst, HTML, CSV, enzovoorts.

Tot donderdag,

    Johan