[bcn-pm] Felicitacions i agraïments pel curs de perl del passat 10 de març

mimosinnet mimosinnet a gmail.com
dll abr 9 08:16:33 PDT 2012

Fa dies que volia escriure un correu d'agraïment per l'excel·lent curs
organitzat el passat 10 de març. Com que vinc de les ciències socials
amb els coneixements d'informàtica que et pot donar l'haver estat
iniciat a GNU/Linux amb la distribució de Gentoo, pensava que aniria
molt més perdut. Al cap d'una estona van començar a aparèixer conceptes
amb els que estava habituat, com els de "rol" [1] o "classe" [2]. El fet
de no saber exactament exactament de què s'està parlant, també habitual
en ciències socials, em va fer sentir perfectament a casa. S'ha
d'afegir, a més, l'agradable ambient que es va respirar en tota la
sessió i com van estar preparades els diferents temes que, com perl, es
construïen unes sobre les altres.

Comentar que el curs a tingut els seus fruïts. Fins ara, la meva
experiència en pàgines web era la d'un rudimentari ús de drupal en
l'entorn gràfic. Desprès del curs m'he atrevit a empatxar-me amb
l'univers de mojolicious i, desprès d'acabar perdut del tot, he començat
amb una aplicació de mojolicious per principiants: el contenticious.
Podeu veure la pàgina web que he fet a aquí:

http://psicosocial.uab.cat/

Sí, sí, ja sé que és quelcom rudimentari, però no es pot demanar més
desprès d'un curs d'un dia. Si us fixeu amb la web, he sigut capaç de
posar-hi un petit "drop-down menu" que he pogut posar després de llegir
"HTML, XHTML & CSS For Dummies". Per fer això he hagut de muntar
"contenticious" dis de mojolicious, amb el següent codi i una template:

----
#!/usr/bin/env perl
use Mojolicious::Lite;

get '/translation' => sub {
    my $self = shift;
    my $idioma = $self->param('idioma');
    my $onsoc = $self->param('onsoc');
    my $urltrad = qq!&u=http%3A%2F%2Fpsicosocial.uab.cat$onsoc&act=url!;
    my $url = qq!http://translate.google.com/translate?sl=es&tl=$idioma&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1$urltrad!;
    $self->redirect_to($url);
} => 'translation';

plugin Mount => {'/' => "contenticious/webapp.pl"};

app->start;
----

M'ha encantat el contenticious alhora que he descobert que el mon de
perl és inabarcable i que un millor rodatge seria més que desitjable.
Aquesta setmana santa, fent neteja dels arxius vells de l'ordinador m'he
trobat amb un script de perl per trobar arxius duplicats [3], i m'he
dedicat a fer-ne una versió a partir del que varem estar fent en el curs
de perl avançat, i l'he penjat en el mateix lloc:

http://www.perlmonks.org/?node_id=963014

Si algú té algun suggeriment o recomanació sobre el script o sobre quin
RTFM m'hauria de llegir per seguir endavant n'estaria més que content.
Com bé dieu en la pàgina de Barcelona.pm [4], "Perl can become very,
very addictive! Don't mix it with other drugs and ask your doctor in
case of intoxication.".

Desprès de llegir-me, queda clar que aquests cursets que s'organitzen
son del tot perillosos per l'estabilitat mental de la gent que hi
participa. Ens prepararem pel pròxim!

A reveure,

Joan

---
Referències:

[1] http://es.wikipedia.org/wiki/Rol_social
[2] http://es.wikipedia.org/wiki/Clase_social
[3] http://www.perlmonks.org/?node_id=49198
[4] http://barcelona.pm.org/

--
Mimosinnet
Linux User: #463211

Ningún Lugar
Activisme Cultural per a la Transformació Social
http://generatech.org/ningunlugar

Fractalitats en Investigació Crítica
Investigació Crítica per a la Transformació Social
http://psicologiasocial.uab.es/fic

A non-text attachment was scrubbed...
Name: no disponible
Type: application/pgp-signature