[bcn-pm] 1er Repte dels Barcelona Perl Mongers

Alex Muntada alexm a alexm.org
dim ago 24 14:05:30 PDT 2010

+ Alex Muntada <alexm a alexm.org>:

> per animar una mica l'estiu us proposo un repte sobre Perl 5.
> Podeu respondre anònimament mitjançant el formulari adjunt
> o directament a la URL següent:
>
> https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dElyUmRxckJ3WkxINjQwUGhqbGFoSWc6MQ

Fins ara només 1 persona omplert el formulari i això em fa
dubtar si el repte és massa complicat o potser no s'acaba
d'entendre bé. L'altra opció és que tothom estigui de festa
o de vacances, però els meus informadors em diuen que
no és així :P

Així doncs, miro de donar alguna pista i aclarir alguns
possibles dubtes encara que ningú els hagi plantejat.

> L'objectiu d'aquest repte és que comenteu les implicacions
> sobre la seguretat que té aquest snippet:
>
> $ perl -perl *

L'única resposta rebuda comenta que l'execució sobre
un directori buit diu...

Can't open *: No such file or directory.

Per si no és prou evident, l'snippet és una forma més
divertida d'escriure

$ perl -pe "# no facis res útil" *

Que en realitat és similar al que faria

$ cat *

Així doncs, la clau del repte rau en com s'implementa
internament el paràmetre -p i les repercussions que té
per la seguretat quan al directori hi ha fitxers amb noms
una mica «especials».

Algú s'anima a respondre?
Seguiu tenint dubtes?
Us cal alguna pista addicional?

Recordeu que les respostes poden ser anònimes, així
que no us faci vergonya equivocar-vos o enviar-ne
tantes com vulgueu.

El termini s'acaba dijous a les 20h, just quan comença
la reunió d'agost que farem al Viena de Pelai.

--
Alex Muntada <alexm a alexm.org>