[bcn-pm] Perl.cat

Alex Muntada alexm a alexm.org
dic maig 6 17:14:45 PDT 2009

Hola monguers,
avui finalment m'he decidit a comprar el domini perl.cat
i porto tota la tarda-nit barallant-me amb la codificació
correcta d'accents i d'altres caràcters no ASCII en UTF-8.

El més sorprenent és que quan creo una entrada nova
o si l'edito quan no conté caràcters especial, es publica
correctament, tal com podeu comprovar:

http://perl.cat/blog/2009/05/benvinguts-a-perl-cat.html

Però immediatament l'editor d'entrades recarrega el text
i ja es veu malament (podeu comprovar-ho a la captura1).
És més, si provo el «Preview» d'un comentari amb o sense
caràcters especials, el títol del blog (... l'àmbit català) no
es veu bé. Si hi poso caràcters especials tampoc (podeu
comprovar-go a la captura2).

Inicialment tenia muntat el Movable Type amb SQLite i
després de moltes proves l'he reinstal·lat amb MySQL,
que segurament és el més habitual (tot i que jo sóc més
de PostgreSQL). La qüestió era tenir un entorn prou
habitual.

He comprovat que la base de dades contenia les cadenes
codificades correctament tant en el cas del SQLite com
en del MySQL. El navegador i l'Apache han d'estar ben
configurats perquè les pàgines noves es mostren bé. El
problema està en com interpreta el Movable Type les dades
que provenen de la base de dades, les pàgines estàtiques
es generen bé. És més, si regenero tot el blog funciona bé,
només fallen l'editor d'entrades i el dels comentaris.

He trobat força articles a Google parlant de casos molt
semblants, sobretot en versions molt més antigues que
la que he instal·lat jo d'una Debian Lenny, la 4.23-en.
També n'he trobat de més recents però sense resposta.
La cosa és que he afegit això al mt-config.cgi:

PublishCharset utf-8
MailEncoding utf-8
NoHTMLEntities 1

He provat si era el format d'entrada Rich Text, he provat
a desactivar l'opció de «smart replace»... Res de res.

Estic una mica frustrat. No pot ser que el Movable Type
no gestioni bé l'UTF-8. Segur que se m'escapa alguna
cosa. Algú em pot mostrar la llum?

Moltes gràcies!

--
Alex Muntada <alexm a alexm.org>