[bcn-pm] Documentar Perl i persistència

Xavier Noria fxnahashref.com
Dis Jul 15 12:38:25 PDT 2006

On Jul 15, 2006, at 18:52, Marc Franquesa wrote:

> [...]
> quelcom una mica més seriós i a més amb objectes (uf!). I la veritat
> és que perdo molt temps de desenvolupment redescobrint quines parts
> dels meus objectes són referències, referències a què, com es diuen
> els atributs, ....
>
> ¿Hi ha alguna eina per documentar els mòduls Perl tipus JavaDoc/
> Doxygen?
>
> M'he mirat el tema POD, però la veritat deixa molt que desitjar,
> senzillament és 'redactar' la documentació com si ho estiguessis fent
> amb un proc de textos. Jo em busco quelcom és automàtic.

POD es l'estandard, hom documenta amb POD i executa

   perldoc My/Module.pm

en una consola per veure la documentacio formatada. Si vols generacio
d'HTML estatic un senzill script el pot generar cridant pod2html.

Si tens un sistema prou gran i orientat a objectes llavors podries
usar OODoc. Aquesta es una eina que genera documentacio HTML i enten
construccions d'OOP de Perl. No l'he usat mai pero en vaig veure una
presentacio a una YAPC::Europe i te bona pinta:

   http://perl.overmeer.net/oodoc/

Coneixes XML::Simple?

-- fxn