[bcn-pm] Que opines?

Xavier Noria fxn at hashref.com
Tue Jan 11 00:03:58 PST 2005

On Jan 11, 2005, at 8:26 AM, Francesc Guasch wrote:

> per
>
> Pel que he vist el que intentes fer t'estalviaràs molt de
> temps si ho fas amb Mason: http://masonhq.com/

Per donar-te opcions (no se si tens cap restriccio), una altra manera
ordenada de fer-ho seguint amb els CGIs es usar un sistema de templates
com ara el Template Toolkit:

     http://www.template-toolkit.org/

Quan programes amb templates el flux basicament es:

     1. El CGI rep una peticio
     2. Fa el que hagi de fer
     3. Prepara el que cal per la resposta
     4. Escull el template que toca
     5. L'instancia amb les dades necessaries
     6. Envia el template processat al client

Els templates aquests tipicament inclouen altres templates per a les
parts comunes, que es per on anaves.

L'aplicacio CGI pots basar-la en algun mini-framework per a CGIs com
per exemple CGI::Application, o CGI::Builder (no en tinc experiencia en
aquests, pero estan pensats per a que la logica quedi ben organitzada
de manera senzilla).

Si els CGIs el programes sota mod_perl molt millor, perque guanyaras en
rendiment. Per exemple no caldra que el CGI obri la connexio a mysql a
cada peticio, ni que perl el compili cada cop.

-- fxn