[bcn-pm] Instal.lant Perl/Tk en Mac...

Jordi Delgado jdelgado at lsi.upc.edu
Thu Apr 14 09:52:59 PDT 2005

Hola,

Gracies Joel.

Ja ho tinc resolt...

>     Se es demasiado obvio pero cuando estas como root puedes abrir
> nuevos xterms
> - i.e. que no sea que tienes que hacer un xhost + o algo parecido
> antes de entrar
> como root.

era senzill, pero no TAN senzill. M'explico. En Mac tens la possibilitat
d'executar programes que usen X11, abans de fer-ho, pero, aquests han d'obrir
l'utilitat X11 que et pots instal.lar si vols (els d'Apple te la donen). Per
testar el modul Tk hauria d'estar funcionant l'utilitat, ja que no l'obre
automaticament.

Aixi:

Instal.lar el modul:
1- Instal.lar X11 SDK
2- En el compte de root, compilar els fonts de Perl amb
   sh Configure -des -Duseshrplib
   per defecte aixo t'ho instal.la a /usr/local, que ja va be
3- fer que aquest sigui el Perl per defecte (jo vaig fer
   el mes senzill que es mv /usr/bin/perl /usr/bin/perll
   i aixi l'antic perl no es veu; minimtzo els danys al sistema
   original no tocant res mes)
4- Instal.lar el modul Tk
   perl -MCPAN -e "install Tk"
   des de un compte de root (que en OS X s'ha d'activar) i en
   un X11 terminal (no un terminal de l'aplicacio que ve amb OS X)
   Abans de fer su has de fer xhost +, com deia el Joel.

i ja esta.

Ara pots utilitzar el Perl/Tk des de qualsevol compte (no cal que sigui
el de root), SI I NOMES SI abans obres l'aplicacio X11

Ara be, com no pots entrar (que jo sapigue) des del principi en root,
has de fer-ho via su. Aixi, si desde el compte de root vols executar
un script Perl/Tk abans de su has de fer xhost + (i tenir X11 funcionant,
igual que quan l'has instal.lat).

En fi, espero que aixo ajudi algu altre si es troba amb el mateix problema...

Salut!

Jordi