[bcn-pm] Mac OS X

Xavier Noria fxn at hashref.com
Tue Apr 5 04:27:58 PDT 2005

On Apr 4, 2005, at 15:40, Jordi Delgado wrote:

> Hola,

> Els xterm sota X11 em permeten treure accents (no enyes ni c trencades)
> pero la utilitzacio de l'emacs en el meu compte Unix del departament
> amb
> aquests xterms te algun inconvenient.
> Aixi doncs, prefereixo usar l'xterm del Terminal.app, on l'unic
> inconvenient
> es que no surten els accents ni les enyes ni res...

Aixo em penso que depen de dues coses:

    1. La versio de la shell
    2. Terminal -> Windows Settings -> Display -> Character Set Encoding

Aqui amb zsh 4.2.1 i "Western (ISO Latin 1)" puc entrar accents a
Terminal.app amb normalitat.

Una altra possibilitat es iTerm:

     http://iterm.sourceforge.net/

> Val. Jo tambe m'ho mirare, a veure si aconsegueixo resoldre-ho i no
> semblar
> un d'aquests que nomes pregunta i no respon mai :-)))

No ho trobava, aixi que he demanat ajut a news:gnu.emacs i resulta que
calia posar un altre mac-keyboard-text-encoding:

     (set-keyboard-coding-system 'mac-roman)
     (setq mac-keyboard-text-encoding kTextEncodingMacRoman)

Tal com ho entenia aixo no havia de ser aixi, la qual cosa per
contrarreciproc mostra que no ho entenia be :-). Amb la documentacio
d'aquesta variable no ho encaixo, aixi que el flux mapping de teclat ->
encoding intern d'emacs -> encoding a disc no el tinc clar.

En quan al fontset, si no posem res en aquesta maquina el default es

     fontset-osaka12

que d'Esparraguera no sembla ser :-), tot i que funciona pel nostre
subset fins on he provat. De totes maneres a la web veig que la gent
recomana posar-ne del que venen de fabrica:

     (setq default-frame-alist '((font . "fontset-mac")))
     (setq initial-frame-alist default-frame-alist)

Ara sembla que el teclat va be sencer, i s'enmagatzemen els arxius en
latin1.