[bcn-pm] Europarlamentarios

Xavi Drudis Ferran xdrudis at tinet.org
Mon May 3 17:51:31 CDT 2004

El Mon, May 03, 2004 at 08:37:42AM +0200, Francesc Guasch deia:

> Pel que he vist, som uns 4 o 5 dins aquesta llista que ens
> procupa el tema, que us sembla, llavors parlar-lo a la
> llista de patents de caliu ?

Si. Perdó per abusar de la llista. Passar-ho a una llista específica és millor
perquè a més de no emprenyar a la de pm se n'assabenta la gent que li interssa
que no està a pm

> Per altra banda, podriem repartir-nos els partits entre
> nosaltres, i cada un que envii una carta a cada partit
> demanant quin és el seu posicionament en les patents
> de software, de cara a les votacions.

Hi ha això, però no em sembla del tot complert.

http://kwiki.ffii.org/?MepV0405En

> ei aquest link està superbé, em podrieu confirmar que els
> que voten a favor vol dir que estan CONTRA les patents de soft ?

No, no. És molt més complicat. Hi ha una vintena d'esmenes per les que
se sap què va votar (ves a Votes i a MCCarthy report de 2003.9.24 ) Hi
ha esmenes bones o dolentes. L'enllaç aquest només et diu si després
del resultat de que tothom votés les esmenes (aquestes 20 i 80 o 90
més de les que no hi ha dades individualitzades) l'eurodiputat va
votar que si que volia la directiva esmenada o que no.

Si va votar que sí pot ser perquè volia patents de programari i li
semblava que votar que no era carregar-se la directiva i quedar-se
amb la llei actual en vigor que no les permet.  Però també
pot ser que votés que sí perquè no volia patents de programari i hi
havia hagut prou esmenes bones per creure que la directiva servia per
evitar les patents de programari.

Si va votar que no pot ser perquè volgués patents de programari i
cregués que les esmenes aprovades no les permetien. Però també pot ser
que no volés patents de programari i veiés que hi havia esmenes bones,
però com també n'hi havia de dolentes, preferís la llei actual que una
de més confusa, i per tant votés que no a la directiva per mantenir la
llei actual.

També pot ser que idenpendentment del que pensi del resultat total, un
eurodiputat se senti obligat a votar que si si li aproven les seves
esmenes i que no si els li rebutgen (perquè si no hauria d'haver
presentat unes altres esmenes). Però això és improbable en aquest cas
concret, perquè no hi havia moltes esmenes en competició dintre
d'una mateixa tendència.

S'hauria de mirar cada cas (normalment mirar quines esmenes va
votar dóna bastanta bona idea).

Jo crec que en la majoria dels casos, els que van votar que si
ho van fer perquè els semblaven acceptables els límits que posava
la directiva esmenada a les patents (uns perquè creien que eren suficients
per evitar els patents de programari i altres perquè creien que quedarien molt
malament si votaven que no perquè havien defensat la directiva dient que
no intriduia patents de programari), i els que van votar que no
la gran majoria volien que les prohibís més clarament. Però hi haurà excepcions.

Però en tot cas teniu en compte que es devien votar una esmena o dues
per minut, i molt de temps per pensar no en tenien, per tant el normal
era portar-se pensat el vot d'abans. Aquesta complicació no és el que
se suposa que ha de passar en una sessió plenària amb 626
eurodiputats. El comité responsable, JURI, hauria d'haver pres una
posició més raonable, i haver fet la feina allà perquè el plè només
l'aprovés, però van votar unes esmenes contràries als altres dos
comités consultats i que no agradaven molt a la majoria
d'eurodiputats, i per això van haver de fer una feinada a correcuita
al plè, que no és manera. I encara com se'n van sortir tan bé.

Au, ja us deixo en pau, i a partir d'ara seguim a la llista
docscaliu-no-epatents at lists.sf.net

(info de llistes a http://patents.caliu.info )

--
- jo també vull una Europa lliure de patents de programari  -
 EuropeSwPatentFree - http://EuropeSwPatentFree.hispalinux.es

Xavi Drudis Ferran
xdrudis at tinet.org