[bcn-pm] Europarlamentarios

Xavi Drudis Ferran xdrudis at tinet.org
Sun May 2 06:17:55 CDT 2004

El Fri, Apr 30, 2004 at 01:59:05AM +0200, Alex Muntada deia:

> * Xavi Drudis Ferran:  [2004-04-27/01:51:39 +0200]

> Malauradament crec que som uns grans desconeguts per als polítics
> i no crec que això tingues cap efecte sense que hi hagi un bon
> interés mediàtic pel tema. Hauríem d'aprofitar ara que en RMS
> està per aquí i que té bona premsa per a donar un impuls al tema,
> que hi hagi més gent (d'aquí) que escrigui articles o miri de
> treure el tema de les patents als mitjans de comunicació abans
> que es refredi.

Això dels mitjans estaria molt bé. Però tampoc és que contactar
polítics sigui inútil. Abans d'intentar-ho et sembla que no et faran
cas, i molts no te'n fan, però si els pots ajudar a entendre un
problema sobre el que han de decidir n'hi ha uns quants que es comencen a
interessar, et posen en contacte amb altres, o et fan preguntes,
no sé, el que costa molt és si intentes que només queixant-te sense
aportar-los res ells es preocupin d'informar-se, entendre el tema i
actuar. Hi tantes coses per actuar que és fàcils que trïin aquells
pels que la feina d'informar-se i entendre-ho els és més fàcil.

Però fins i tot només mostrar preocupació per un tema també
serveix, perquè ajuda que els que ja estan interessats vegin
que a la gent del carrer li importa, que no estan treballant
en una quimera, o ajuda que dintre d'un partit els que no
en saben gaire vegin que interessa a la gent i escoltin els
que ja s'ho han mirat.

De fet en general resulta més fàcil convèncer polítics de que
facin coses que activistes de que parlin amb polítics.

> Durant l'entrevista que li han fet avui a l'Stallman, he tingut
> la sensació que la Terribas es perdia entre tants conceptes nous
> i la dificultat d'entendre l'Stallman parlant en castellà (crec
> que l'entrevista s'hauria entès millor en anglès). Aquest seria
> un bon moment per a què la gent del país aprofités l'ocasió per
> prendre el testimoni.

No vaig veure l'entrevista, però a Mataró també hagués preferit
egoistament l'anglès.  Però està bé que vagi aprenent altres llengues.
De totes maneres no crec que aquest home pugui fer més del que fa.
Necessitaria reforços, encara que no siguin tan mediàtics.

Per cert, acabo de descobrir
http://europarliament.net/server.php?p=21&voteID=241975&orderBy=country
amb altres pàgines sobre els vots a l'informe de McCarthy del 24.9.2003
(la directiva de patents de programari al plè del Parlament Europeu)

> Jo tampoc m'hi veig amb cor. Ja tinc massa coses pendents entre
> els tallers de les Jornades de Programari Lliure, el segon cicle
> a la UOC, la Farga (GForge) que estem muntant a la UPC per a la
> comunitat universitària, l'administració de Barcelona.pm.org,
> l'avaluació de programari de GNU, les traduccions de la revista
> Brave GNU World i de la pàgina www.gnu.org, els CPAN testers...

Tot això serà molt útil si ens lliurem de les patents de programari,
la gràcia seria que algú que no estigués tan ocupat fent coses útils
tingués una mica de temps per dedicar a això.

> Hi estic d'acord. En aquest sentit, seria bo poder aconseguir un
> posicionament oficial (un manifest, una carta oberta, etc.) per
> part de la comunitat universitària. Què en pensen les nostres
> universitats d'això? Es mullarien els rectors fent un comunicat
> oficial?

Estaria molt bé. Així que jo sàpiga, hi ha alguns centres de la UB
que es van afegir a les protestes, m'han comentat que Òptica de la
UPC també va fer alguna cosa, i no en sé gaire més. L'estiu passat
la Jaume I sencera també es va pronunciar
http://www.uji.es/com/noticies/mpatenta.html

Jo he fet xerrades a la URV i la UPC però que jo sàpiga no s'han
pronunciat.

Qui si s'ha apuntat a força reivindicacions ha sigut l'IIIA, però
no és una universitat, és un institut del CSIC.

> Entenc com et deus sentir després d'haver lluitat tant en contra
> de les patents i veient com van les coses. Es frustrant quan et

Encara van prou bé. Vull dir que això del Consell està fomut, però
quan vam començar no em pensava que el Parlament anés tan bé. Dóna
la impressió que qualsevol que hi posi hores pot ajudar molt.

> pares, mires al teu voltant i veus que estàs sol lluitant per
> canviar les coses en benefici de tothom. De fet, en això mateix
> es basen la majoria de tàctiques dels advocats i representants
> dels lobbies als òrgans de la UE: la guerra del desgast.

Si però és que a les llistes europees et pares, mires al teu voltant
i veus tot de gent fent un munt de coses, i la gent va canviant
a mesura que es va cremant però sempre n'hi ha. Suposo que som 6 milions
i allà en són més de 400.

Aquí la gent sembla que tingui por de cagar-la, o que no ho vegi tan
greu, o que li sembli que no en sap prou (com si algú en sabés prou i
com si no hi hagués feina que podem fer els que no en sabem prou) o
què se jo. Molta gent es mostra d'acord i no fa gran cosa més.  També
hi ha gent que sí que es mou, se'n va a Brussel·les, porta servidors,
tradueix coses, però no som gaires, no.

Però vaja, en aquest missatge estic fotent més soroll que senyal, ja.

--
- jo també vull una Europa lliure de patents de programari  -
 EuropeSwPatentFree - http://EuropeSwPatentFree.hispalinux.es

Xavi Drudis Ferran
xdrudis at tinet.org