[bcn-pm] Europarlamentarios

Xavi Drudis Ferran xdrudis at tinet.org
Mon Apr 26 18:51:39 CDT 2004

El Mon, Apr 26, 2004 at 12:34:53PM +0200, Alex Muntada deia:

> * Carlos Escribano:  [2004-04-26/01:42:03 +0200]

> Me n'havia oblidat totalment... A veure si ens arriba el resum
> de la reunió per acabar de fer memòria de tots els temes dels
> que vàrem parlar, que no eren pas pocs.

> Estaria bé que també hi hagués un camp que indiqui si el missatge
> cal enviar-lo en català o en castellà (cadascú que faci el que
> vulgui però almenys que es pugui automatitzar l'enviament).

Voleu dir els membres actuals del Parlament Europeu (que ja no tindran
ocasió de dir res més sobre patents perquè van votar el setembre passat) ?
o els candidats a les eleccions del 13 de juny ? Hi havia alguna cosa feta,
per obtenir el primer conjunt (els dos conjunts tenen solapament, és clar).

La decisió més urgent l'ha de prendre el Consell ara (el 17 de maig), per
tant caldria escriure als estats (govern espanyol o congrés de diputats,
per exemple)

> Si us sembla bé, podem agafar com a base el text actual de la
> petició d'Eurolinux[1], la petició d'acció II[2] i afegir-hi
> alguns dels detalls que hi ha a la pàgina de la manifestació[3].
>
>  [1] http://petition.eurolinux.org/index_html
>  [2] http://swpat.ffii.org/papri/europarl0309/cpedu/index.ca.html
>  [3] http://demo.ffii.org/catalan.html

No sé, potser si. De totes maneres, el que diuen que va bé és passar-se
per les webs dels partits i preguntar les posicions sobre la directiva.
Evidentment com més concret es pregunti millor (es fa més díficil contestar
amb evasives) però també més perds més a l'audiencia.

> Si us sembla bé ja miraré de fer un refregit, el penjaré al wiki
> i vosaltres li doneu el vostre vist-i-plau, feu correccions, etc.

> Què us sembla un script autocontingut (amb les plantilles i la
> llista d'adreces, etc.) en què, un cop indicat l'origen, enviï
> tot seguit el missatge a cadascun dels parlamentaris de la
> llista? La idea seria deixar l'script comprimit per tal que
> cadascú en faci el que vulgui però que no ens calgui publicar
> les adreces dels parlamentaris obertament a la web.

En general un eurodiputat (i m'imagino que qualsevol altra persona)
valora més un missatge com més esforç costa a qui l'envia. És a dir un
es mostra més preocupat si se'n va a Brussel·les a entrevistar-se amb
ell o ella que si truca per telèfon o envia un fax, i més si envia un
missatge personalitzat que si apreta un botó per enviar-ne un
d'automàtic (que vist des d'allà vol dir que en reben molts
d'idèntics) . I més si la persona el pot ajudar a entendre el problema
que si només es queixa. Però més si només es queixa que si ni tan sols li
envia res. D'alguna manera representa que si li demanes a algú que
dediqui temps a un problema que t'importa, és raonable pensar que tu
ja n'hi has dedicat.

Durant l'època abans de votar la directiva de patents van acabar bastant
tips de correus electrònics.

El que sempre va bé és trucar o enviar faxos a eurodiputats o assitents,
que normalment després s'acompanyen de correu electrònic amb més informació
sobre el que s'ha parlat.

> Xavi (Drudis), tu que tens més experiència en aquest camp, què
> et sembla la idea? L'objectiu és recordar el tema als nostres
> parlamentaris abans del proper debat de principis maig i abans
> de les properes eleccions del juny.

Dir-ne debat al del maig és molt generós. Però en tot cas els eurodiputats
no tenen res a dir aquest maig, ho decideixen diplomàtics al Consell de
Ministres, i si de cas els ministres dels estats, no els eurodiputats.
Els eurodiputats ja han votat (i tornaran a votar segurament aquesta tardor
els que escollim al juny)

Això que dius de juny sí que val la pena. Convindria aconseguir de cada
partit o candidat la seva opinió sobre les patents de programari i les diferents
esmenes. Una possible feina seria (canvio d'idioma perquè ja ho havia dit a
una altra llista i ho enganxo aquí):

Una idea seria
- preparar un documento para cada partido con lo que sabemos que han hecho
  hasta ahora sobre patentes de software (debates en europarl, en el senado,
  votos , mociones, adhesiones a manifiestos, etc.)
- añadir preguntas sobre las posiciones sobre los distintos documentos/
  aspectos en discusión
- enviar el documento a alguien relevante del partido correspondiente,
  pidiendo que corrija lo que sabemos y conteste las preguntas.
- publicar el documento despues de incorporar las correciones (cambiando
  nuestro texto si estamos de acuerdo, o incluyendo el nuestro y sus correcciones
  si no).

Però és una feinada. Jo no em veig amb temps de fer-la tot i que puc
intentar adreçar a algú a les fonts d'informació si vol.

Altres coses que poden anar bé (tot i que pel maig no dona temps) és
convèncer empreses (productores o usuaries de programari) que es mullin
i contactin polítics. O participar en debats on hi vagin gent pro-patent
per treure el tema. Ara els partidaris de les patents de programari
estan fent propaganda, per exemple els de SEDISI van escriure a polítics
i tot això.

I ara que no passi com sempre, que quan obro la boca la gent ho troba tot molt
complicat i es desanima. Simplement discutir el tema als forums de les
webs dels partits polítics, o penjar posters a les facultats[1], o coses
força senzilles poden ser útils. El moviment es demostra caminant, i si ningú
no fa res, ni en parla la premsa, ni se sent cap remor, els polítics acaben
preocupant-se d'altres temes, que temes no els en falten mai. Però no només els
polítics, els empresaris, els periodistes, els voluntaris, tothom s'apalanca més
si no es veu moviment.

I si, enviar missatges a eurodiputats tampoc és mala idea, especialment
per als que es tornen a presentar.

[1] http://webshop.ffii.org/

--
- jo també vull una Europa lliure de patents de programari  -
 EuropeSwPatentFree - http://EuropeSwPatentFree.hispalinux.es

Xavi Drudis Ferran
xdrudis at tinet.org