[bcn-pm] actes contra patents de programari.

xdrudis at tinet.org xdrudis at tinet.org
Thu Apr 1 03:43:38 CST 2004

Hola.

He llegit per sobre l'arxiu de la llista de Perl Mongers de Barcelona
i volia contribuir en el que pugui.  M'acabo de subscriure, però tinc
problemes per estar al dia de correu, no us refieu de que ho llegeixi
tot.  No tindré temps per portar res, però si hi ha alguna cosa
concreta per fer i puc col·laborar ho intentaré.

Sobre algunes coses que he llegit:

- Els actes a Brussel·les (el 14 d'abril contra les patents de
programari organitzada per la FFII, amb gent d'AEL, Eurolinux, etc. i
el 15 una mena de trobada de LUGs per promocionar el programari lliure
al Parlament Europeu organitzada pels grup polític dels verds/ale)
necessiten assitència. jo dubto que hi pugui anar, per tant no
predicaré, però qui tingui disponibilitat de temps pot
trobar informació sobre allotjament i etc a

http://wiki.ael.be/index.php/Demo14and15april

i un sistema de "gestió de voluntaris" de la FFII a
http://www.ffii.org/ffii-cgi/aktiv?l=en

a més de les que ja s'han dit com
http://demo.ffii.org
http://plone.ffii.org/events/2004/bxl04/
http://www.greens-efa.org/en/agenda/detail.php?id=1365

El cas és que anar a Brussel·les no és molt car i hi ha
força vols. Si algú hi vol anar, però, cal que s'apunti
aviat, o després hi tornarà a haver problemes per entrar
al Parlament Europeu.

- La "online demo", una protesta a la web, és molt fàcil d'adherir-s'hi.
Caldria superar les 3000 - 4000 webs de la darrera vegada.

- Aquests actes, independentment de que s'hi vulgui participar o no no
són incompatible amb la resta, excepte els presencials si es programen
en la mateixa data. També estaria bé mencionar-los quan es faci
propaganda dels altres actes. Suggeriria que si es vol fer una mani a
Barcelona no es faci el 14 ni el 15 d'abril de 2004.  Igualment
suggereixo que si es volen fer manis a Barcelona i Girona no es facin
alhora, perquè és tan a prop que és possible que gent d'un lloc es
desplaci a l'altre i així es donaria dues oportunitats, o
l'oportunitat d'anar a les dues.

- La FFII proposa el 5 o 9 de maig per actes a diferents ciutats
europees.

- Sobre contactes amb polítics, premsa, etc. Jo puc fer el que pugui
per reenviar el que m'envieu, així que hi hagi alguna cosa concreta
(tampoc és que tingui tantíssims contactes).
El que passa és que és possible que tinguin poc temps per reaccionar.
Si voleu que els avisi aviat encara que sigui amb pocs detalls dieu-m'ho
i dieu-me què dir a qui (premsa, polítics, sindicats...)

- Fer difusió per grups de programari lliure està molt bé. Però
no oblideu la resta de societat. Comfia (sectorial de CCOO per consultories,
banca i altres) va fer bastanta feina l'estiu passat. Els col·legis
professionals d'informàtica també, caldria passar nota al COEIC. Idem
per Associació d'Internautes, associacions de consumidors, etc., etc.
Les patents de programari no només afecten el programari lliure. Els que
jo conegui és només qüestió de enviar-me alguna cosa per reenviar.

- Llistes de correu. Si voleu fer servir la de Perl Mongers, perquè és
d'on ha sortit la iniciativa, perfecte. Si això molesta, podeu usar
docscaliu-noepatents at lists.sf.net, que està molt morta (per cert si
algú es vol afegir com administrador per no haver de dependre del poc que
jo miro correu avui en dia, millor), o si és per coordinació europea
bxl at ffii.org, que és una mica caòtica.

- Els actes actuals són per convèncer el Consell de Ministres de la UE
de que no aprovi la proposta de la presidència irlandesa. No són per
reivindicar res al Parlament Europeu (encara). El Parlament Europeu
sortint ja va votar al setembre, relativament bé, i és el Consell el
que s'ho vol carregar (aquest maig?). Si s'ho carrega (és a dir si no
dona la raó al Parlament) el Parlament entrant haurà de tornar a votar
(aquesta tardor ?) i altre cop el Consell després. Com que hi ha
eleccions i amplicació de la UE pel mig, pot votar millor o pitjor del
que ho va fer, però caldrà tornar a parlar amb tots els eurodiputats
nous. Hi ha més sobre procediment a http://patents.caliu.info/codecisio.html

- Oficina de patents. No, que jo sàpiga no n'hi ha a Barcelona (l'espanyola
estava a Alacant, no sé si l'han moguda). Els més proper, però molt remotament
potser seria el CIDEM, no sé, però seria agafat pels pèls. Hi ha
 un punt d'informació europeu (que per cert han sigut molt amables i
eficients explicant-me què són i com van les institucions europees).
Està a prop d'un hotel de luxe (no recordo quin) prop de Gran Via. No
sé si és gaire bon lloc per concentrar-se. Un possible lloc seria la
delegació del govern de l'estat (Pla de Palau, no?) perquè la decisió
de maig està en mans dels estats membres de la UE (encara que encara
no hi ha govern nou, i no sé si li tocarà decidir a Montilla o què,
és molt just per a que tinguin temps de reaccionar). Però tampoc és
que el lloc sigui important. Si es fa a Plaça de Sant Jaume, doncs a
plaça de Sant Jaume.

Buff, això havia de ser un missatge curt, fotre!

--
- jo també vull una Europa lliure de patents de programari  -
 EuropeSwPatentFree - http://EuropeSwPatentFree.hispalinux.es

Xavi Drudis Ferran
xdrudis at tinet.org
http://patents.caliu.info