[bcn-pm] Llibres de Perl

Daniel Ribes danielribes at dactil.com
Fri Sep 5 11:41:39 CDT 2003

Hola a tothom,

Ja que parlem de llibres, i per a qui pugui interessar, jo en recomano dos:

PERL y CGI
Autora: Elizabeth Castro
Editorial: Prentice Hall
Col.lecció: Guias de aprendizaje
ISBN: 84-205-3283-X

És un llibre molt pràctic en exemples i explicacions, i molt ben
estructurat pel que fa a l'aprenentatge de PERL orientat a la programació
de CGIs. Ensenya l'us de PERL des de zero, cobrint aspectes propis del
llenguatge, i temes concrets de la programació CGI.
Penso que és un llibre molt util per qui tingui uns coneixements basics de
PERL i volgui aprofundir-hi més, consolidant-los per la banda de la
programació CGI.

L'altre llibre que recomano, és de O'REILLY (que com la majoria de llibres
de O'REILLY, és força interessant)

PERL COOBOOK
Autors: Tom Christiansen & Nathan Torkington
ISBN: 1-56592-243-3
http://www.perl.com/pub/a/2003/08/21/perlcookbook.html

Penso que és un dels llibre de capçalera per qualsevol programador de PERL,
especialment pels que vulguin aprofundir en el seu domini i camps
d'aplició. Tal com apunta el titol, es tracta de diferents receptes d'us
del PERL que resolen situacions tipiques. ç
Tracta de manera monografica temes com: Tractament d'strings, lectura de
dades de fitxers, tractament de dates, us i programació de moduls,
programació de tasques de xarxa, serveis d'internet (POP, FTP), programació
CGI, ...
Son en definitiva, tecniques i trucs explicats de manera clara i breu, amb
exemples d'aplicació inmediata.

Precisament un dels capitols esta dedicat a l'acces i lectura de dades de
fitxers (de text i binaris) i precisament una de les "receptes", la 8.15
parla de com llegir un fitxer amb registres de mida concreta.

El llibre és en angles, (desconec si n'hi ha una versió en espanyol) i
actualment ja hi ha editada la segona edició, on han ampliat molt el
tractament de temes propis d'Internet.

Bè, si algú els ha llegit l'invito a que hi digui la seva opinió. Penso que
disposar d'una bona selecció contrastada, de llibres, pot ser util. Perque
a vegades tobes cada llibre que ....uff!

Salutacions.

Daniel.